Gisteren werd op de laatste speeldag van de competitie 2021-2022 alle kampioenselftallen van dit seizoen nog een keer extra gehuldigd en in het zonnetje gezet. Tijdens de rust van de wedstrijd Vorden-VVG’25 kwamen de pupillenteams JO12-1, JO11-1 en JO11-2 één voor één het veld op en kregen van Jeugdvoorzitter Jeroen de Jonge een fraaie geel-zwarte medaille om gehangen. Daarna gingen zij als team hand in hand richting ‘de overkapping’ alwaar een groot applaus hun deel werd. Naast de pupillenteams was ook het juniorenteam JO19-1 aan de beurt, wegens het kampioenschap in de 1e klas en tenslotte kwamen ook de senioren van het 2e elftal en het 45+ team op de vrijdagavondcompetitie aan de beurt. De JO19-1 en het 2e aangevuld met de 45+ spelers kregen na de wedstrijd ook nog een rondrit met een event-bus door het dorp om zodoende het feest rondom het kampioenschap af te sluiten.

Vorden JO12-1, JO11-1 en JO11-2

Alle pupillenteams worden sinds vorig seizoen door de KNVB ingedeeld in 4 zogenaamde fases en per fase is er een competitie van 7 á 8 ploegen. De  JO12-1, JO11-1 en afgelopen zaterdag de JO11-2 hebben alle drie een dergelijke fase één keer gewonnen en mochten zich dus laten huldigen als kampioen!

Vorden JO19-1

Vorden heeft dit seizoen met twee JO19 teams deelgenomen aan de competitie en halverwege het jaar is er noodgedwongen een herverdeling gemaakt en zijn er een aantal spelers van de JO19-2 over geplaatst naar de JO19-1. En terwijl met een kleine groep van 12 spelers de JO19-1, met telkens hulp van de JO17-1 en de JO19-2 , in de najaars-competitie een gedeelde 4e plaats behaalde, was het met de uitbreiding naar 16 spelers na de winterstop in de voorjaarscompetitie vanaf de eerste speeldag raak. Vorden JO19-1 kwam door overwinningen op de directe concurrenten SDOL en Sp. Teuge op kop van de ranglijst en maakte dit afgelopen zaterdag door een 2-3 overwinning op Witkampers JO19-1 keurig af. De JO19-1 met vijf spelers, Tomas Oonk, Sven Groot Wassink, Sem Barendsen, Sander Visschers en Bram Garritsen, die volgend seizoen de stap zetten naar de selectie van v.v. Vorden, heeft dus het kampioenschap behaald van de 1e klas en heeft zodoende het recht behaald om volgend seizoen in de Hoofdklasse te starten. Stijn Wentink, Dennis Spiegelenberg en Friso Balvert hebben een schitterend seizoen beleefd en vooral vanaf maart optimaal gepresteerd met de groep en slechts twee keer verloren en dus negen keer gewonnen.

Vorden 2

Vorden 2 heeft vorige week het kampioenschap behaald in de res. 3e klas en liet gisteren in de competitiewedstrijd tegen Ruurlo 2 ook nog weer duidelijk zien dat zij ook de terechte kampioen zijn, want met maar liefst 5-1 werd er gewonnen van de buurman uit Ruurlo. Vorden 2 heeft de meeste wedstrijden gewonnen, de meeste doelpunten gemaakt, het minste aantal doelpunten tegen gekregen, de 1e periode gewonnen en op de 18e speeldag (van de 20) al voldoende voorsprong behaald op de directe concurrent TVO 2. Zodoende kunnen we dus spreken van een ware en terechte kampioen!

Vorden 45+

v.v. Vorden speelt op de vrijdagavond 7×7 competitie met één team van 45+ mee, maar dit team bestaat uit zo’n 12 spelers aangevuld met regelmatig spelers uit de seniorenelftallen. Zij waren in het 2e gedeelte van de competitie ingedeeld bij Schalkhaar, FC Zutphen en AZC en met vier speelrondes (en een extra poule in Vorden!) is het 45+ team van v.v. Vorden kampioen geworden.