Het komt nog wel eens voor dat er tijdens een competitie-beker-achterhoek-cup of oefenwedstrijd aangetreden wordt tegen een tegenstander met eveneens geel, zwart of geel-zwart als clubkleuren. Dit houdt in dat de thuisspelende club op dat moment een ‘reserveshirt’ moet dragen. Hoe regel je een reserveshirt, hoe ga je hier mee om wat betreft het wassen en opbergen en op welke wijze communiceer je dit binnen je team en organisatie? Klik hieronder om de uitleg en de afspraken.

Bij de jeugdafdeling hebben wij twee sets met reserveshirts (lichtblauw en blauw), waarbij de eerste set gebruikt kan worden voor JO13 en JO15 en de tweede set (blauw) voor JO17 en JO19 (lees ook MO ipv JO). Hoe ga je te werk als leider/coach/trainer als er sprake is van het gebruiken van een reservetenue:

1. Bekijk in de APP of in het wedstrijdprogramma wanneer je thuis moet spelen tegen een club met dezelfde clubkleuren (bv. Markelo, Diepenveen, Ruurlo, DCS, MEC, Colmschaten, VVO, Columbia, VIOS Beltrum enz.). In de voetbal.nl APP staat bij de clubnaam ook vaak een logo, waarin je ook kunt zien welke clubkleuren er gehanteerd worden).
  2. Je neemt contact op met Johan Verstege (via veldbezettings APP) om te regelen dat jij een reserveshirt dient te dragen op de betreffende zaterdag (wie het eerst komt wie het eerst maalt)
  3. Johan Verstege haalt voor of op zaterdag de reserveshirts uit het kledingmagazijn en legt deze klaar in de bestuurskamer.
  4. Het betreffende elftal kan gewoon de originele broeken en kousen (zwart) van het originele tenue dragen en daarop de blauwe reserveshirts
  5. Na afloop worden de reserveshirts middels het wasschema door het betreffende team gewassen.
  6. Leider/coach/trainer levert de gewassen shirts VOOR donderdagavond weer in en legt ze klaar in de bestuurskamer (geel-zwarte kast, onderste plank)
  7. Leider/coach/trainer doet een appje in de veldbezdettings APP naar Johan om aan te geven dat de shirts zijn ingeleverd

P.S. Bij de senioren dient bovenstaande procedure niet, want wij hebben één set reserveshirts (wit-zwart) en deze dient voor de betreffende zondag via de seniorenapp geregeld te worden. Reserveshirts dienen dan wel via het wasschema gewassen te worden en VOOR donderdag terug gebracht te worden in de locker van het 1e elftal.

Het 1e elftal heeft een eigen ‘oranje’ reservetenue en bestaat uit witte broeken, oranje sokken en oranje shirts met bedrukking van onze hoofdsponsor ‘BSV’. Bij het 1e elftal geldt trouwens dat bij een uitwedstrijd het reservetenue gedragen dient te worden (in 2I dit seizoen alleen uit tegen DCS) en dat er ook een afwijkende kleur broekje en kousen gedragen dient te worden.