Herman Vrielink is de grote winnaar geworden van de vv Vorden Voetbalpool, die tot het laatst toe enorm spannend was. Voorafgaande aan speelronde 34 waren de verschillen in de Top 3 minimaal. Met nog één speelronde voor de boeg, waar bij iedere wedstrijd dubbele punten te verdienen waren en het toekennen van de punten voor de extra voorspellingen leek er nog van alles mogelijk. Voorafgaande aan de laatste speelronde was de stand in het algemeen klassement als volgt:

Speelronde 34 werd uiteindelijk gewonnen door Martin Leegstra. Met 90 punten bleef hij Rob Enzerink nipt voor. De familie Schoppers haalde nogmaals een plek in de Top 5 en eindigden samen met Frank Brunsveld op plaats 3. Herman Vrielink werd vijfde met 82 punten. Arjan Wagenvoort behaalde 80 punten in speelronde 34 en daarmee een zevende plaats. Bas van der Veen werd met 70 punten 18e.

Het toekennen van de punten voor de extra voorspellingen bleek daarmee doorslaggevend voor de eindoverwinning. Het zal geen verrassing zijn dat niemand de winnaar van de Willy van der Kuijlen-trofee goed had voorspeld. Met 26 doelpunten werd Giakoumakis topscorer van de Eredivisie. Door de deelnemers aan de vv Vorden Voetbalpool werden als topscorer voorspeld;

• Berghuis 38x
  • Tadic 10x
  • Antony 5x
  • Malen 5x
  • Boadu 4x
  • Zahavi 4x

De kampioen werd heel vaak goed voorspeld. Maar liefst 53 deelnemers hadden dit goed voorzien. 11 deelnemers keken door een Rotterdamse bril en voorspelden, wellicht tegen beter weten in, een kampioenschap voor Feyenoord. PSV werd 5x als kampioen voorspeld en AZ werd 1x genoemd. Ook degradant ADO Den Haag werd 3x als kampioen genoemd, maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat die deelnemers de extra voorspellingen vergeten waren in te vullen.

Er werd flink gescoord bij de extra punten. De top 5 hiermee was:

1. Jurjen Temming 114 punten
  2. Dennis Wentink 112 punten
  3. Michiel Balvert 110 punten
  4. Frank Brunsveld 108 punten
  5. Mark Zelle 102 punten.

De 3 kanshebbers op de eindoverwinning scoorden als volgt:

• Herman Vrielink 96 punten
  • Bas van der Veen 90 punten
  • Arjan Wagenvoort 84 punten

Alle punten bij elkaar opgeteld geeft dat de volgende eindstand.

Herman Vrielink is de winnaar van de vv Vorden Voetbalpool. Na 34 speelronden en de punten voor de extra voorspelling is zijn voorsprong op nummer 2, Arjan Wagenvoort, 2 punten. Bas van der Veen is derde geworden op slechts 7 punten achterstand. Plaats 4 is voor Sven Hendriks en Michiel Balvert is door zijn goede extra voorspellingen gestegen naar plaats 5.

Daarnaast zijn in de prijzen gevallen:

• 10e plaats: Rob Oplaat
  • 20e plaats: Sabine Groot Wassink
  • 30e plaats: Luuk Smit
  • 40e plaats: Jarno Messing
  • 50e plaats: Jelmer van Zeeburg
  • 60e plaats: Ruud van der Linden
  • 70e plaats: René Nijenhuis
  • 77e plaats: Erik Oldenhave

Met alle weekwinnaars en prijswinnaars wordt deze week per email contact opgenomen.

Voor dit seizoen zit de Voetbalpool erop. Volgend seizoen keert de Voetbalpool terug. Met nog meer prijzen, dus een nog grotere win kans. Hou de email, website of social media daarom in de gaten.

Gelukkig hoeft er niet zolang gewacht te worden voordat er weer wedstrijden voorspeld kunnen worden Over 25 dagen begint namelijk het EK voetbal en ook hierbij zal door vv Vorden een Voetbalpool worden georganiseerd. Meer informatie volgt binnenkort.