Terwijl de 35e landstitel voor Ajax een kwestie van tijd lijkt, is de vv Vorden Voetbalpool nog wel ongekend spannend. Herman Vrielink bevestigde gisteren nogmaals zijn goede vorm van de afgelopen weken door met ruime voorsprong de winst in speelronde 24 te pakken. De weekwinst had Herman vooral te danken aan het feit dat hij bij 3 wedstrijden een gelijkspel voorspelde. En laat nou net al deze 3 wedstrijden ook in een gelijkspel eindigen.

Speelronde 24 begon met een verrassende overwinning van PEC Zwolle op Heerenveen. Slechts 2 deelnemers (Michiel Barink en Rob Immink) voorzagen een overwinning voor de Zwolse equipe. Ondanks de eerste overwinning van Emmen vorige week voorspelde niemand een tweede zege voor de Emmenaren bij FC Utrecht.  De eerste 10-punter deze ronde was pas bij de vierde wedstrijd. Zowel Twan Eggink als Yorn Leegstra voorspelden 4-1 bij Vitesse – VVV Venlo. In totaal werd er maar 21x de juiste uitslag voorspeld deze ronde.

Zoals gezegd was de weekwinst voor Herman Vrielink. Niels Siemerink was “the best of the rest”. Gevolgd door Jan Eggink en Rob Immink. De Top 5 deze speelronde wordt gesloten door Bram Houwen

De Top 5 in het algemeen klassement kent nog dezelfde namen, maar de volgorde is wezenlijk veranderd. Bas van der Veen is weer terug op de plaatst waar iedereen het liefst zou staan, namelijk bovenaan. Herman Vrielink is inmiddels opgeklommen naar plaats 3 en heeft Arjan Wagenvoort binnen handbereik. Michiel Balvert zag eveneens Sven Hendriks voorbij komen, waardoor Sven nu plaats 4 bezet en Michiel plaats 5.

Het verschil tussen de nummer 1 en 5 is 37 punten. Dat lijkt wellicht veel, maar in speelronde 24 bedroeg het verschil tussen de eerste en de laatste 36 punten. Eén slechte ronde en de stand ziet er weer volkomen anders uit. Daarnaast zijn er nog de extra voorspellingen die aan het begin van het seizoen zijn gedaan waarmee aan het einde van het seizoen nog veel punten zijn te verdienen.