Speelronde 27 was misschien wel het weekend waarin Feyenoord een voorschot op de titel nam. Won het voor de interlandbreak al de topper tegen Ajax, dit weekend won het ook de stadsderby van Sparta Rotterdam. Ajax kwam niet verder dan 0-0 tegen GA Eagles en morste zo dure punten. Bayern München werd weer koploper in de Bundesliga door de topper tegen Borussia Dortmund ruim te winnen. AZC – Vorden werd gestaakt en telt zodoende niet mee in de eindstand van deze speelronde.

Henry Koning was zaterdag al de koploper en bleef dat ook na de zondagwedstrijden. Met 55 punten bleef hij Ties Oplaat net 3 punten voor. Daarachter een hele grote groep die dicht bij elkaar zit. Aangevoerd door Niels Siemerink met 48 punten. Deze kleine verschillen tonen aan dat er toch veel wedstrijden makkelijk te voorspellen waren.

In het algemeen klassement blijft Wim Enzerink 1e. Wim had met 40 punten een keurige ronde. Hiermee was hij niet de best scorende uit de top 5. Dat was Martin Leegstra. Met 43 punten zorgde hij ervoor dat hij op 10 punten achterstand van Wim is gekomen. Daartussen staat nog Christiaan Brinkhorst die 7 punten achterstand heeft.

Voor de weekuitslag klik hier

Voor de tussenstand in het algemeen klassement klik hier