Het was voor iedere v.v. Vorden- en voetballiefhebber gisteren voor het eerst sinds lange, lange tijd weer eens de mogelijkheid om te genieten van een heerlijke, lekkere, gezellige, sportieve en ook nog eens warme voetbalzondag. En blijkbaar hadden deze omstandigheden ook direct een positieve invloed op de resultaten, want zijn de uitslagen bij de seniorenelftallen dit seizoen nog wel eens povertjes, nu wonnen maar liefst 4 teams hun wedstrijd en speelde het 1e elftal gelijk met 1-1. Het begon s’morgens al met twee wedstrijden van het 2e en 3e elftal onder heerlijke omstandigheden, gevolgd door een druk bezochte middagwedstrijd van het 1e elftal tegen Quick en eindigend met een bomvolle kantine met volkszanger August van Engelen en natuurlijk de onthulling van het prachtige bord ‘Tante Rikie’s Bar’ toen Rikie Buunk werd bedankt en gehuldigd als ‘levenslange kantine vrijwiliger’.

De beide wedstrijden in de ochtenduren werden dus allebei gewonnen door de vordense teams. Vorden 2 behaalde een prima 5-0 overwinning op VIOD 3 en door het goede doelsaldo is de ploeg van trainer Luc Feukkink nu zelfs koploper in de res. 3e klas. Ook het 3e elftal won haar wedstrijd (3e overwinning van dit seizoen) en dit keer werd de nummer drie Longa’30 6 het slachtoffer. In de eerste helft werd er alleraardigst gevoetbald door het team van Michiel Barink en kwamen zij ook verdiend op een 1-0 voorsprong. In de 2e helft zette Longa 6 flink aan en was het vooral tegenhouden en keihard knokken voor de geel-zwarten, al hadden zij in de uitvallen nog twee enorme kansen om de stand op 2-0 te brengen.

S’middags stroomde het Sportpark behoorlijk vol en merkte je aan het aanwezige publiek dat een ieder er weer zin in had om elkaar weer eens te ontmoeten en gezellig met elkaar een wedstrijd van het 1e elftal te gaan bekijken. In de kantine en op het terras hadden inmiddels ook Vorden 7 (1-8 winst op vv Dieren 4) en Dames 1 (2-3 gewonnen van Terwolde VR1) plaats genomen en samen met het 2e en 3e elftal en 6e elftal en de vaste gasten ‘onder de overkapping’ was het met zo’n 100 man sterk een gezellige boel. De overige 200 toeschouwers rondom het hoofdveld, waaronder zo’n 30 ouders van de beide elftallen van de week (!), genoten van de omstandigheden en het spannende verloop van de wedstrijd. Het spelbeeld was door de omstandigheden dan wel niet hoogstaand, maar de inzet en spanning vergoedde veel. Met uiteindelijk het ene punt kon iedereen na afloop dan ook tevreden zijn (1-1) en hopelijk is iedereen ook komende donderdagavond weer present op ons Sportpark als Vorden 1 de thuiswedstrijd tegen VIOD om 20.00 uur afwerkt.

Na afloop  was het in de kantine een dolle boel, want direct vanaf 16.00 uur was het zanger August van Engelen die werkelijk alle handen op elkaar of in de lucht kreeg. Om 16.30 uur was het tijd voor het hoogtepunt van deze dag. Onder ‘valse voorwendselen’ werd Rikie Buunk deze middag door zoon Jarno uitgenodigd voor een gezellig middagje met de familie. Om RIkie op haar paasbest te laten verschijnen had Jarno aangegeven dat zij gezellig uit zouden gaan met elkaar, maar toen de auto na 5 minuten al halt hield bij het voetbalveld viel Rikie van de ene verbazing in de andere. Ze werd met een haag van de Vorden 1 spelers ontvangen, kreeg een staande ovatie van het ‘terras’ en moest ook nog eens op het podium komen om de toespraak van voorzitter Marc van der Linden aan te horen. Namens de kantinecommissie (lse, Jan, Greta, Sabine en Karin)  werden vol respect en waardering, vele woorden aan haar gericht en kreeg zij naast een pen met inscriptie (Rikie – een leven lang vrijwilligster v.v. Vorden), een bos bloemen namens Vorden 1 en de sponsorcommissie ook nog eens een prachtig eerbetoon d.m.v. een bord boven de bar in de kantine. Meer dan 40 jaar heeft Rikie op donderdagavond en zondagmiddagen eerst nog in de oude houten kantine en vanaf 1991 in de huidige accommodatie, haar kantinediensten gedraaid en vandaar het mooie aandenken.

Het bleef nog een paar uurtjes een gezellige boel met een sfeertje dat het beste omschreven kan worden als een mix van café-carnaval, de kerstmarkt en Wikee de Viking ….. super gezellig dus!

Hieronder een sfeerimpressie d.m.v. prachtige foto’s van Johan Bolink!