We hebben er ff op moeten wachten, maar afgelopen weekend was het dan eindelijk zover in het kalenderjaar 2023 : Heerlijke voetbalomstandigheden en ook nog eens een lekker weertje om naar het voetbalspel te kijken. Het was dan ook een drukte van belang op ons Europlanit Buitensportpark in Vorden, want op de zaterdag (jeugd) als op de zondag (senioren) werden er in totaal 14 wedstrijden afgehandeld. Op zondag kwamen het 3e, 4e, 5e, 6e en 7e vijf elftallen in actie. Het 7e elftal wist in een onderling duel met concurrent WVV 8 de koppositie te behouden en het 3e elftal moest daarentegen de koppositie afstaan wegens verlies tegen concurrent en angstgegner Sp. Lochem 4 en in dezelfde competitie heeft Vorden 4 met 4-0 gewonnen . Op deze zondagmorgen kwamen het 5e en 6e elftal beide in hun wedstrijd tot een 1-0 winst en voor het 6e team betekende dit dat zij voor het eerst sinds 587 dagen (!) niet meer onderaan staan en haar derde overwinning van het seizoen wisten te behalen. Hieronder zijn fraaie foto’s te bekijken van deze wedstrijden, net zoals Mark Zelle ook van de jeugdwedstrijden op de zaterdag prachtige actiefoto’s heeft gemaakt.

Jeugdafdeling v.v. Vorden

Bij de jeugdafdeling van v.v. Vorden behaalde zowel de JO19-1 als de JO15-1 afgelopen zaterdag belangrijke en goede overwinningen tegen respectievelijk VIOD JO19-1 en BZS JO15-1 en voor de C-junioren van v.v. Vorden betekende dit alweer de vierde winstpartij in de landelijke 6e divisie, na driepunters tegen De Treffers, VIOD en Grol. Koploper Quick 1888, waar de JO15-1 in de openingswedstrijd met 9-3 van had verloren, speelde afgelopen zaterdag gelijk dus is de voorsprong op de nummer twee Vorden JO15-1 nog maar 1 puntje. Vorden JO19-1 heeft een keurige 2-0 overwinning behaald tegen concurrent VIOD uit Doetinchem en staat nu precies in de middenmoot van de Hoofdklasse met 6 punten uit vier wedstrijden. Ook de JO13-2 behaalde thuis een fraaie overwinning en staat nu reeds op 6 punten uit 3 wedstrijden in de voor hun nieuwe 4e klasse. Van de overige thuiswedstrijden speelde de JO11-1 in een aantrekkelijke wedstrijd tegen Blauw Wit Holten met 4-4 gelijk en moesten de JO17-2, de JO15-2 , MO15-1 en de JO11-3 hun meerdere erkennen in de tegenstander en een nederlaag incasseren.

Hieronder de foto’s van Mark Zelle van de uitwedstrijd van JO15-3 in Zelhem tegen ZZC’20 JO15-3. Daaronder respectievelijk de thuiswedstrijden van de JO15-1, JO15-2, JO17-2 en de MO15-1. Op de Facebook-pagina van Mark Zelle zijn nog veel meer fotos te bekijken van wedstrijd van v.v. Vorden-elftallen.

Seniorenafdeling v.v. Vorden

Bij de seniorenafdeling heeft Vorden sinds afgelopen weekend een nieuwe koploper erbij gekregen, want het 2e elftal wist keurig met 0-2 te winnen van FC Winterswijk 3 en staat nu bovenaan in de res. 2e klasse, voorjaarscompetitie. Zonder zelf te spelen heeft VR1 ook haar koppositie verstevigd want concurrent Activia VR wist afgelopen zondag niet te winnen. Vorden 3 verloor thuis dus de topper tegen Sp. Lochem 4 en staan nu samen met Vorden 4 op de 3e plaats van de ranglijst. Vorden 7 blijft dus net als de VR1 en het 2e wel bovenaan staan en heeft direct afstand genomen van directe concurrent WVV. Vorden 5 en Vorden 6 wonnen beide hun wedstrijd met een minimaal verschil maar de tevredenheid en vreugde om deze overwinningen waren er niet minder om!