Vorige week hebben Jeroen de Jonge, jeugdvoorzitter v.v. Vorden en Han Piels, Techniek- en Woensdagmiddagtrainer, een nieuw vijfjarig contract getekend, waarbij dus de continuïteit van de techniektrainingen bij de jongste jeugd, 5 t/m 11 jaar bij v.v. Vorden de komende seizoenen gewaarborgd is. Han Piels is vanaf het seizoen 2019-2020 bij onze club werkzaam op de woensdagmiddag en geeft dus zo’n 40 á 45 trainingen per seizoen, waarbij de basistechniek en de extra technische vaardigheden centraal staan. Op deze woensdagmiddag, waarbij dus nieuwkomers, Mini F en JO8 t/m JO11 spelers en speelsters in twee groepen ruim een uur individuele training krijgen, wordt Han geassisteerd door onze vrijwillige hulptrainers Derk Besselink, Henk Hengeveld, Dick Pasman, Esther Tolkamp en Ties Oplaat. ‘Wij zijn zeer content met de verlenging van het contract met Han’, aldus jeugdvoorzitter Jeroen de Jonge, ‘want wij zijn bij v.v. Vorden van mening dat deze wijze van trainen en opleiden van de jongste jeugd perfect past in ons beeld van jeugdvoetbal. Kinderen leren op deze wijze op de juiste wijze het voetbalspel te beheersen door baas te zijn over de bal en de basistechnieken al vroeg onder de knie te krijgen’.

Bij v.v. Vorden is er vanaf 2000 al sprake van deze typische ‘woensdagmiddag-trainingen’. Luc van Amerongen was destijds trainer van de A1 en jeugdcoördinator en nam zodoende ook op woensdagmiddag de jongste jeugd onder zijn hoede. In 2004 verkaste Luc naar VVG’25 en werd Peter Jansen, in de jaren’90 al een aantal jaren hoofd- , jeugd- en pupillentrainer, de opvolger van hem. De woensdagmiddagtrainingen werd nieuw leven in geblazen, mede door de enorme groei die de club vanaf 2006 á 2007 door maakte. In de hoogtijdagen hadden wij bij v.v. Vorden 5 á 6 F-teams en 5 á 6 E-teams (6 t/m 11 jaar) en kwamen er dus zo’n 100 kinderen op woensdagmiddag in drie groepen allemaal individueel aan de beurt. Peter Jansen had toen ook al assistentie van enkele ‘oud gedienden’ en clubtrainers zoals Driekus Groot Jebbink, Ernst te Velthuis, Derk Besselink en Henk Steintjes. In 2019 stopte Peter met zijn trainersactiviteiten en kwam de vereniging in contact met Han Piels. Han was een voetbalbekende in deze regio, want hij heeft jaren lang gevoetbald bij o.a. AZC en Be Quick Zutphen en bijvoorbeeld ook nog mee gespeeld in de jubileumwedstrijd tussen Vorden/Streekteam en Feyenoord in 1994. Han Piels was in 2015 voor zichzelf begonnen (ZSport) als voetbaltrainer en naast een aantal verenigingen waar hij (voornamelijk jeugd)elftallen traint, heeft hij ook een eigen voetbalschool waarmee hij in vakanties voetbaldagen organiseert. Het klikte direct tussen de vereniging en Han en wij zagen in hem de perfecte invulling van de woensdagmiddag, de jeugdtrainingen die in 15 jaar onder leiding van Peter Jansen zo succesvol waren opgezet.

“Han is een zeer energieke ,enthousiaste en gedreven jeugdtrainer, wie bij de allerjongste jeugd altijd precies de juiste snaar weet te raken. Zijn enthousiasme en energie zorgt er altijd voor dat er op een positieve en plezierige wijze word getraind, maar samen met zijn assistent-trainers zorgt hij zeker ook voor duidelijkheid, structuur en daar waar nodig een keer streng optreden. Kortom, Han is voor onze vereniging een perfecte invulling voor de techniek- en woensdagmiddagtraining en wij zijn zeer tevreden dat met het ondertekenen van het contract de komende vijf seizoenen deze samenwerking gewaarborgd is’ , aldus Jeroen de Jonge. Door de daling van de geboortecijfers zien wij bij onze vereniging wel een vermindering van het aantal spelers en speelsters van 5 tot 11 jaar ten opzichte van 10 jaar geleden, maar nog steeds zijn wij content met de aanwas en de 50-60 kinderen op de woensdagmiddag blijven op deze wijze ook de komende seizoenen op een plezierige en goede wijze de voetbalsport ontdekken.

Wij willen hierbij Han allereerst bedanken voor de afgelopen twee seizoenen en tevens feliciteren met de contractverlenging, zodat hij ook de komende seizoenen samen met Derk, Henk, Dick, Esther en Ties onze pupillen van een goede training mag en kan voorzien.

Han Piels (derde van links) samen met Dick Pasman, Esther Tolkamp, Ties Oplaat, Henk Hengeveld en Derk Besselink