Komend weekend wordt er (nagenoeg) niet gespeeld voor de competitie, omdat de KNVB een inhaalronde en bekerronde heeft ingepland. De competitie is drie weken onderweg en de eerste indrukken van de diverse competities zijn positief bij de teams van v.v. Vorden. De allerjongsten (JO8 t/m JO12) hebben al zes competitiewedstrijden gespeeld en worden dus nu voor het 2e kwart van de competitie ingedeeld. Deze nieuwe vorm van competitie-indeling is vorig jaar al in gegaan, alleen door de Corona niet uitgevoerd. Dit seizoen zullen dus voor het eerst de pupillenteams vier competities in één seizoen afwerken. De junioren en de senioren zijn dus drie wedstrijden onderweg en bij de junioren is er sprake van een halfjaarcompetitie en de senioren een jaarcompetitie en hieronder volgen de eerste indrukken.

Junioren

Bij de JO13 start v.v. Vorden dit seizoen met 2 jongensteams en 1 meidenteam. Bij de MO13-1 zitten veel meiden die voor het eerst voetballen en dus nog flink moeten wennen. Maar het plezier binnen het team is erg groot en ook de saamhorigheid en teamgeest is erg positief en het wachten is op het eerste doelpunt en eerste punten, maar gezien de vorderingen tijdens de trainingen is dit slechts een kwestie van tijd. De JO13-2 en JO13-1 zijn het seizoen goed begonnen, want de 13-2 heeft 6 punten uit 3 wedstrijden en de JO13-1 heeft nog maar 2 wedstrijden gespeeld maar al wel 4 punten na mooie wedstrijden tegen FC Trias en Warnsveldse Boys.

Bij de JO15 hebben wij drie jongensteams en de JO15-3 heeft het lastig gehad in de eerste twee wedstrijden, maar heeft al wel vier keer gescoord. Het kan niet anders of de eerste overwinning komt er binnenkort aan. De JO15-2 zit in een hele spannende competitie met veelal uitslagen met kleine verschillen, zo ook de geel-zwarten want met 4-3 winnen en 1-0 verliezen zijn een bewijs van mooie wedstrijden. De JO15-1 speelt in de 1e klas en kan al terug zien op drie mooie wedstrijden, waarin er twee van zijn gewonnen. Vooral het doelgemiddelde met 21 voor en 9 tegen is indrukwekkend evenals de winst in de Achterhoek Cup tegen AZSV.

Bij de JO17 zijn er dit seizoen twee jongensteams en eveneens een JO16 team en daarnaast is er 1 meidenteam ingeschreven. De JO16-1 speelt in een competitie van 6 teams en speelt dus voor de winterstop twee keer tegen alle tegenstanders. Zij hebben één keer dik gewonnen en twee keer nipt verloren, maar wel goede wedstrijden gespeeld. De JO17-2 staat precies in het midden en heeft 1 wedstrijd gewonnen en 1 verloren en past waarschijnlijk keurig in deze competitie. De JO17-1 doet het prima met winstpartijen tegen UNO (samenwerking Reunie) en VVG’25 en een verliesbeurt tegen Concordia Wehl. De meiden van MO17-1 hebben afgelopen week voor de eerste keer gewonnen en keurig met 0-7 de Keyenburgse Girls verslagen.

Bij de JO19 hebben wij 2 jongensteams die beide bovenaan staan na 3 wedstrijden. De JO19-2 heeft zelfs het ‘volle pond’ en is dus met 9 uit 3 uitstekend begonnen aan de competitie, ook al omdat men ook in de drie bekerwedstrijden ongeslagen is gebleven en dus de 2e ronde heeft gehaald. De JO19-1 heeft in de aantrekkelijke 1e klas ook een prima seizoensstart en speelde afgelopen weekend tegen medekoploper Sp. Lochem met 0-0 gelijk, waardoor beide clubs met 7 punten bovenaan staan. De meiden van MO19-1 wonnen 2 weken geleden een spectaculair wedstrijd tegen Sp. Lochem MO19-1 met 3-4, waardoor ook hun seizoenstart er goed uit ziet.

Bij de senioren is het 1e elftal erg goed begonnen en staat met 6 uit 3 op de 3e plaats in de 2e klasse I. Ook het 2e elftal is goed uit de startblokken gekomen en heeft met 4 uit 3 een plek in het linker rijtje te pakken. het 3e elftal heeft 2x gelijk gespeeld en speelt zondag een inhaalwedstrijd tegen SDOUC 4. Bij Vorden 4,5, 6 en 7 is er in ieder geval bij ieder team al een overwinning behaald en heeft het 7e elftal met 6 uit 3 zelfs goede cijfers voor een top 3 positie. De dames van Vorden hebben nog maar 1x gespeeld en deze wedstrijd ging verloren, maar de twee inhaalwedstrijden dienen eerst afgewerkt te worden alvorens een mening over de seizoenstart te kunnen geven.

Alleen het 1e elftal (speelt in een competitie van 14, dus moet vier wedstrijden meer voetballen dan de rest) en het 3e elftal (inhaalwedstrijd) komen komend weekend in actie en bij de jeugd speelt de JO19-2 een bekerwedstrijd. Voor de rest is iedereen vrij (herstvakantie) en kunnen de teams zich opmaken voor een spannende oktober- en novembermaand waarin de eerste helft van de competitie wordt afgehandeld.