Ook deze club was door Corona al een tijdje niet meer bijeen geweest. Afgelopen vrijdag was er eindelijk weer een gezellige avond. Het begon met een bedrijfsbezoek en een rondleiding bij Smederij Oldenhave. Na de ontvangst met koffie en cake heeft Erik ons het hele bedrijf laten zien. Na de rondleiding was er een boeiende presentatie van enkele door hen gerealiseerde projecten. Enkele aanwezigen waren verbaasd dat het bedrijf dat zulke mooie restauraties en ander opdrachten uitvoert in ons dorp zit. Prachtig. Ook mochten de geïnteresseerden smeden onder begeleiding van Willem Oldenhave.

Na dit bezoek gingen wij naar onze kantine. Nadat iedereen een drankje had gekregen begon het vraaggesprek met onze hoofdtrainer, Wouter Schouten. Hij vertelde ons over de opstelling en de gedachte achter het spelsysteem. Ook maakte hij duidelijk wat de doelstelling voor dit seizoen is. Vanuit de aanwezigen werden er uitdagende vragen gesteld. Eén van de vragen was over het scherp beginnen aan een wedstrijd. Dit naar aanleiding van een snel tegendoelpunt in twee wedstrijden. Wouter gaf aan dit met de spelers te bespreken maar heeft nog geen duidelijke verklaring voor de snelle tegengoals.

Hierna kreeg Rogier Honig het woord. Rogier is assistent scheidsrechter en assistent VAR bij nationale en internationale wedstrijden. In de bijlage een overzicht van de wedstrijden waarin hij actief is geweest. De passie voor zijn hobby was duidelijk. Het moet ook wel een passie zijn want hij is er 12 tot 20 uur in de week druk mee.
Hij toonde ons ook beelden van wedstrijden en de daarbij behorende communicatie tussen de assistenten, scheidsrechter en de VAR. Het was zo’n boeiend verhaal dat je zin krijgt om dit ook te gaan doen. Deze presentatie is ook leuk om jongeren te enthousiasmeren scheidsrechter of assistent scheidsrechter te worden.

Ondertussen werden wij door de medewerkers van de kantine voorzien van een hapje en een drankje. Dit was perfect verzorgd.

Het laatste onderdeel was de verkiezing van het project waarin een deel van onze jaarlijkse bijdrage zou worden besteedt. Er waren door de leden en het bestuur diverse projecten voorgesteld.Een van de projecten waren de bankjes waarop de stoelen langs veld 3 en veld 2 bevestigd kunnen worden. Tijdens de presentatie gaf Willem Oldenhave deze te willen maken. Onder applaus werd dit geweldige aanbod ondersteund. Ook Erik deed een duit in het zakje door de materialen hiervoor aan te bieden. Klasse. Verder werd de noodzakelijk uitbreiding van de fietsenstalling besproken. Het bleek dat het meeste materiaal hiervoor al aanwezig is. De club van 50 heeft aangegeven dat het geld wat nog nodig is door hen zal worden bijgedragen. Wat er van het jaarlijkse bedrag dan nog over is zal aan het masterplan B worden uitgegeven. Dit plan voorziet in uitbreiding kleedkamers, massageruimte, invalidentoilet, ruimte voor spelmateriaal enz.

Tevens was een schrobmachine voor de vloeren van kantine kleedkamers een project. Tijdens de presentatie hiervan bleek dat deze machine er is en dat er alleen nieuwe borstels gekocht moeten worden. Als verantwoordelijke voor de kantine gaf Ilse aan dat deze borstel er zullen komen.

Nadat wij hierna nog gezellig met elkaar wat hebben gedronken ging iedereen zeer tevreden naar huis.

Lijkt het je ook leuk om onze club te ondersteunen en tijdens een gezellige avond gezamenlijk een bestemming voor ons geld te kiezen, meld je dan aan via de site of mail naar clubvan50@vvvorden.nl.