Afgelopen weekend vond het Gerrit Bruggink Jeugdkamp plaats op de velden van onze voetbalvereniging. Ondanks het pinksterweekend/pinkstervakantie waren er 61 kinderen vanuit de MF t/m JO13 aanwezig.
Vorig jaar werd het jeugdkamp gehouden bij de Heksenlaak in Barchem, maar de Jeugd Activiteiten Commissie (JAC) was unaniem van mening dat een dergelijk evenement thuis hoort op onze eigen velden. In het verleden werd er geslapen in de Wikee-tent, maar zoals bekend was deze dit jaar niet aanwezig. Omdat een dergelijke tent ook vrij koud is om in te slapen werd besloten om de kinderen in de kleedkamers te laten slapen. Zonder enig probleem zochten alle kinderen hun eigen plekje in één van de kleedkamers, waarbij er soms wel 12 kinderen in één kleedkamer lagen.

De officiële inloop was op zaterdag vanaf 13:30 uur, maar de meeste kinderen zijn vaak zo onrustig in de hoop wel bij hun vriendjes te kunnen liggen, dat de eersten er al rond 13:00 uur waren. Nadat alle tassen waren uitgepakt en alle luchtbedden voorzien waren van lucht werd er gestart met een voetbalclinic onder leiding van Bo Waasdorp, Niels Rondeel, Bart Bouwmeester en Tom van der Boom. De harde wind op zaterdag zorgde ervoor dat de geplande stormbaan niet kon worden opgezet. Maar dit werd adequaat opgelost in de vorm van bubbelvoetbal.
Ondanks dat het die middag regelmatig regenede was het plezier er niet minder om. Vooral de afsluitende partij, waar de 4 eerder genoemde jongens zich verdeelden over beide teams, werd geweldig ontvangen door onze jongste jeugd. (tekst gaat onder de foto’s verder)

Nadat de patat en frikandellen waren verslonden was het tijd voor het avondprogramma. Hierbij werd de groep verdeeld in tweeën, waarbij de ene groep een tikspel deed in het bos en de andere groep een quiz deed in de vorm van petje op, petje af. Uiteraard werd er ook gewisseld, zodat beide groepen beide spellen konden spelen.
Hierna was het pas echt party-time. Tom Bouwmeester, speler van onze JO15-1, maar inmiddels nog wel bekender als DJ Titom, had de kantine omgetoverd tot een heuse discotheek. Daar waar de avond nog enigszins wat rustig startte, ging men aan het einde van de avond volledig los.
Traditiegetrouw werd de avond afgesloten met een kussengevecht. (vervolg na de foto’s)

De volgende ochtend stonden de eersten al weer vroeg op het voetbalveld, het is immers ook een voetbalkamp. Gelukkig had de regen plaats gemaakt voor een heerlijk zonnetje. Na het ontbijt en het opruimen van de spullen was het tijd voor de Gerrit Bruggink Champions Leaugue onder leiding van André Garritsen. In twee poules van 4 streed men om deze felbegeerde titel.
Dat sporten hongerig maakt is algemeen bekend, dus werd de “cafetaria” nogmaals geopend.
Zodoende keerde rond het middaguur alle kinderen moe, maar met een volle buik huiswaarts.

Het JAC, bestaande uit Martine Groot Wassink, Anouk van Zeeburg, Simone Das, Evelien Smallegoor, Natascha Wilgenhof, Jeroen Vos en Johan Korenblek, kijkt terug op een zeer geslaagd jeugdkamp en wil iedereen bedanken voor zijn hulp voorafgaande of gedurende het kamp. Uiteraard willen wij als vereniging het JAC bedanken voor hun inspanningen dit weekend.

Martine en Anouk nemen naar dit jaar afscheid van het JAC. Mocht iemand belangstelling hebben om hun plaats in te nemen dan kan diegene contact opnemen met één van bovenstaande leden van het JAC of via email: jacvvvorden@gmail.com