Het is tot nu toe een weekend waarin de 0 wel het codewoord is. Van de 6 wedstrijden was er 7 keer een ploeg die de 0 pakte. 1 keer was het een gelijkspel en in alle overige wedstrijden wist er 1 ploeg te scoren en de 0 te houden en hierdoor 3 punten te pakken. Uitschieters waren PSV en AZ. AZ had aan een helft genoeg om 5 keer te scoren tegen Excelsior. PSV scoorde 6 keer, maar had daar wel 90 minuten voor nodig tegen FC Groningen.

Na deze wedstrijden is Germa ten Duis de koploper met 43 punten. Zij voorspelde Werder Bremen – Borussia Dortmund en FC Emmen – Fortuna Sittard helemaal goed. In de overige wedstrijden scoorde ze ook minimaal 2 punten waardoor haar totaal op 43 komt. Toch lijkt het, tot nu toe, een voorspelbare ronde. Want tussen Germa en de nummer 20, Anouk Fransen, zit slechts 13 punten. En we zijn net op de helft van het speelschema van dit weekend. Dat belooft nog wat voor vandaag!

Voor de gehele tussenstand klik hier