Een vermakelijk gelijkspel, een club die door het oog van de naald kroop en een degradatiekraker die goed uitpakte. Zo kun je de wedstrijden van gisteravond wel weergeven. FC Twente speelde met 3-3 gelijk tegen sc Heerenveen. Koploper Feyenoord won, door een late goal, nipt met 1-0 van 10 Groningers en FC Volendam deed goede zaken onderin door met 3-1 van FC Emmen te winnen.

In de VoProVo-voetbalpool zitten we nog niet op de helft van de wedstrijden. Er zijn slechts 5 van de 12 wedstrijden gespeeld. Toch hebben we een duidelijke koploper. Germa ten Duis behaalde 29 punten. Zij voorspelde FC Utrecht – Fortuna Sittard helemaal goed en scoorde gisteravond 2x een 7-punter en één keer 5 punten. Germa heeft een kleine voorsprong van 7 punten op de grote groep achtervolgers. Marnix Schoppers en Wilco Klein Nengerman voeren die aan met 22 punten. En daarachter volgt de rest op minimale afstand.

Deze speelronde zal pas op maandag beslist zijn. De wedstrijd van ADO Den Haag – Heracles Almelo was eerst op zondag, maar doordat ADO donderdag nog moest bekeren is deze verzet naar maandag. Dan volgt dus pas de einduitslag.

Voor de tussenstand klik hier