De laatste poulewedstrijd voor de achterhoek-cup stond nog steeds op het programma, uit tegen st: Gendringen SVGG. Nadat vorig jaar deze doordeweekse wedstrijd gepland stond bij een -10˚ graden temperatuur hadden we besloten dit niet door te laten gaan. Voor de wissels en begeleiding was dit niet te doen. Hierom lekker als een mooie oefenwedstrijd voor de competitie deze op 22 januari gezet. Vanuit eerdere wedstrijden afgelopen jaren wisten we dat Gendringen een stugge ploeg heeft waarbij ze ook zeker een aantal speelsters hebben die goed kunnen voetballen en makkelijk kunnen scoren. Bij ons was het zeker allemaal ook weer even wennen, je kan trainen wat je wil maar de wedstrijden zijn toch altijd anders en heb je met echte weerstand te maken en met een tegenstander die soms andere dingen doet dan je verwacht. Hier moeten we slimmer in worden en proberen eerder een wedstrijd te lezen. Nu laten we ons soms weglokken vanaf de plek waar je juist belangrijk bent. Het is echter logisch dat als je beter bent dat je graag verder naar voren speelt. En dit gebeurde dan ook, waarbij Maree en Els op de buitenkanten niet te diep stonden maar op deze manier Noa en Dione voorin amper bereikt werden. Lynn speelde achter de spits ook een goede pot maar kon ook niet voor elkaar krijgen om Noa en Dione te bereiken. En de ballen die we voorin kregen werd er vaak net verkeerd gekozen….dan gingen we de combinatie aan als we een actie moesten maken en andersom. Nu had in de 3e minuut al de openingstreffer kunnen vallen, Noa veroverde de bal na een fout bij Gendringen en schoot deze helaas op de paal. Hierna bleven we wel de bovenliggende partij betreft voetbal maar echte kansen bleven uit. En ja, dan zie je de kwaliteit van Gendringen, de 1-0 viel voor hun in de 6e minuut en dan weet je dus dat je moet oppassen voor hun uitvallen. zelf geduld opbrengen en als we in de aanval gaan moet het snel naar voren. Wat we nu veelal hadden was dat na een inspeelpass we zelf gingen uitdraaien en de drukte in gingen en hierbij dus ook een aantal keren de bal verloren waarna Gendringen dus weer gevaarlijk kon worden. Hoe kan je nu zorgen dat je het verschil in het veld ook in doelpunten gaat uitdrukken? Daar hoort een gigantische inzet achter te zitten met veel werklust en hierbij constant nadenken waar onze sterke en bij de tegenstander de zwakkere punten liggen. Hierbij kon iedereen zien dat Noa en Dione veel sneller waren dan het centrale duo van Gendringen. Met deze wetenschap moet je dan veel meer 1 op 1 acties proberen en dus proberen je directe tegenstander te passeren in plaats van de combinatie te zoeken. De wedstrijd ging echter verder op dezelfde voet en we bleven maar proberen om tot kansen te komen. Waar er best een aantal voorzetten kwamen waar iets mee kon lukte het niet. We gingen de rust in met een 1-0 achterstand en dit in de rust besproken. Voorin mag je best wat egoïstischer worden. Ook enkele wissels doorgevoerd waar Joanne voor Rosa erin kwam, Barbara en Esther kwamen erin voor Claudet en Britt. En Sara kwam erin voor Noa. De tweede helft waren we wel wat agressiever en drukten we meer door in de aanvallen dan de eerste helft. Echter scoren lukte nog steeds niet. de paar afstandsschoten misten snelheid of nauwkeurigheid en hierbij was hun keepster dus niet echt in de problemen gebracht. Dan gebeurd in de 67e minuut hetgeen waar je bang voor bent, 1 uitval, dit was ook echt de eerste keer na de rust dat Gendringen ver op onze helft was en ja, dan staat Maxime niet ver genoeg voor haar doel om de bal te onderscheppen en onze verdedigers net niet op de juiste plek om dit tegen te gaan. Dan sta je dus terwijl je beter bent met 2-0 achter met nog 20 minuten te spelen. Maar dat moet je deze groep nageven, ze blijven knokken en geven nooit op. Gewoon de druk nog verder opvoeren en hopen dat de bal een keer goed valt. Dit lukte Joanne nadat Maree een vrije trap had genomen die de keeper tegen hield maar Joanne de rebound kon verzilveren. Deze aansluitingstreffer gaf iedereen weer moed en vanaf hier was het even echt genieten. de ene na de andere poging met aanvallen, goede druk en betere keuzes. Amber kreeg de bal op het midden en Dione was al onderweg, Amber gaf een perfecte steekpass die Dione nog 1x meenam om daarna verwoestend uit te halen en zo de 2-2 op het scorebord te zetten. Gendringen vond dit natuurlijk niet fijn en gingen echt heel compact spelen en gokten zelf puur op de counter, en dit lukte ze ook nog bijna, maar uiteindelijk kregen we loon naar werken en kon Lynn de bal na klaar leggen van Maree in de hoek schuiven want ja, de bal ging tergend langzaam maar loepzuiver onder in de hoek. Na een aantal minuten blessuretijd floot de scheidsrechter af en kon iedereen terugkijken op een leerzame wedstrijd.