De KNVB heeft de indeling van de competities bekend gemaakt en zoals verwacht is Vorden 1 voor het 5e achtereenvolgende jaar in de 2e klasse I ingedeeld. MASV uit Arnhem en DIO uit Druten hebben de plaats ingenomen van AZC en Warnsveldse Boys en kampioen Orion is verdwenen naar de 1e klas en deze plaats is ingenomen door de degradant uit de 1e klas,  WAVV uit Wageningen. Het 2e elftal van v.v. Vorden is ingedeeld in de res. 3e klas en krijgt HC’03 2, Warnsveldse Boys 2, RKZVC 3 en Voorwaarts Twello 3 als nieuwe ploegen. Bij de jeugd speelt JO19-1 en JO17-1 in de Hoofdklasse en krijgen met o.a. FC Winterswijk, Grol, DVC’26  en FC Zutphen een aantal pittige tegenstanders. De JO15-1 en JO13-1 spelen in de 1e klas en krijgen o.a. ‘oude bekenden’ als Concordia Wehl, PAX, VVG’25 en Varsseveld als tegenstander. In het voetballandschap van deze regio zijn er ook dit jaar weer enkele nieuwe (fusie)clubs bij gekomen zoals FC Montferland (Zeddam en St. Joris), FC Dinxperlo (Dinxperlo en DZSV) en FC Bergh (MvR, VVL en Stokkum). Tevens zijn er wederom enkele nieuwe samenwerkingen zoals ZZC (Zelhem en Zelos) en VVG/Etten (Gaanderen en Etten).

Competitie_indeling_2019-2020 (drie werkbladen, senioren, junioren, pupillen met alle 28 teams, 6 senioren, 1 dames, 7 junioren, 3 meiden junioren, 3 pupillenelftallen en 8 pupillenteams)

Als u de excelsheet heeft door genomen en alle indelingen van de 28 elftallen van v.v. Vorden heeft gezien, valt het u op dat er wederom enkele nieuwe fusieclubs bij zijn gekomen in de regio Achterhoek/Liemers en tevens enkele nieuwe samenwerkingsverbanden. In de laatste 15 jaar is het voetballandschap flink veranderd dus hierbij een overzicht van het aantal fusieclubs, samenwerkingen en verdwenen clubs uit de Achterhoek/Liemers:

Fusieverenigingen Samenwerking Jeugd Verdwenen clubs
Kotten FC Trias VVG Etten Berghse Boys