Het kabinet heeft eind deze middag (zondag 15 maart) verscherpte maatregelen afgekondigd in de strijd tegen het corona virus. De KNVB heeft hierop gereageerd door ook de wedstrijdronde welke gepland stond voor het weekend 4 en 5 april af te gelasten en tevens een advies uit te brengen rondom de openstelling van de sportaccommodatie. Het bestuur van v.v. Vorden heeft aansluitend gereageerd en het Sportpark t/m 6 april te sluiten. Ook is besloten om de vrijwilligersavond op zaterdag 4 april af te gelasten en hiervoor een nader te bepalen datum te kiezen.

Voetbalvereniging Vorden volgt de adviezen rondom ‘Corona-crisis’ op …….

De ontwikkelingen rondom het Corona virus volgen elkaar snel op. Om het risico op verspreiding van het virus zoveel mogelijk te beperken, hebben het RIVM en de Rijksoverheid  nieuwe maatregelen aangekondigd en is er een advies vanuit de KNVB. Het bestuur van de v.v. Vorden heeft besloten besloten om deze voorzorgsmaatregelen over te nemen, dus:

– vanaf donderdag 12 maart t/m 6 april geen trainingen en wedstrijden op het sportcomplex

– Sportcomplex is t/m 6 april gesloten.

– de geplande vrijwilligersavond zaterdag 4 april gaat niet door.

De maatregelen gelden voor heel Nederland tot en met 6 april en daarmee dus ook voor onze club.

Verder vinden we vanuit de club dat het belangrijk is om de adviezen ter voorkoming van de besmetting op te volgen. Denk daarbij aan voorkomen van handen schudden en vaak je handen wassen. Zie de flyers daartoe die je kunt gebruiken. Verder zullen we binnen de club nog meer extra aandacht voor de hygiene vragen :

• aan de vrijwilligers van het kantine en schoonmaakpersoneel zal gevraagd worden, indien het complex weer opengaat,  om tijdens en na hun dienst extra schoon te maken
  • aan de trainers en begeleiders van de eftallen zal gevraagd worden om de ruimte’s van de kleedkamers, indien het complex weer opengaat,  na hun diensten extra schoon te maken.

De vrijwilligers krijgen daartoe in de loop van de komende weken extra informatie, zie eveneens de flyer. Extra schoon betekend in dit geval even met een ter beschikking gestelde doek zaken af te nemen om besmetting te voorkomen.

Samen zijn we de sleutel tot succes …..

Bestuur v.v. Vorden

Flyer voetbalvereniging Vorden