Het tweede achtereenvolgende seizoen van het G-team van v.v. Vorden loopt alweer ten einde, maar er liggen ook voor dit team nog een paar fraaie voetbalmomenten in het verschiet. Allereerst zal het team, dat inmiddels uit 15 (!) spelers en speelsters bestaat, op zaterdag 18 mei een wedstrijd spelen tegen het 2e G-team van AZC. Deze wedstrijd zal s’morgens om 10.00 uur gespeeld worden op de velden van AZC in Zutphen. Daarnaast speelt het G-team van v.v. Vorden op zaterdag 18 juni een toernooi in Aalten en dit voetbaltoernooi is een onderdeel van de ‘Achterhoekse Unieke Spelen’.

Achterhoekse Unieke Spelen

Met elkaar strijden, prestatie leveren, ieder op zijn of haar eigen niveau en dit alles met de olympische gedachte: ‘Meedoen is belangrijker dan winnen!’ Met deze gedachte is er, in navolging van de Special Olympics 2018, een nieuw evenement in het leven geroepen: De Achterhoekse Unieke Spelen. In gemeente Aalten is de aftrap van de eerste editie op zaterdag 22 en zondag 23 juni. Een evenement door en voor Achterhoekers, gericht op álle unieke sporters van de Achterhoek, dat voortaan eens per twee jaar wordt georganiseerd in één van de Achterhoekse gemeenten.Om iedereen te laten sporten en bewegen heeft Achterhoek in Beweging, samen met Brichbouw Sportondersteuning en SportMee!, dit nieuwe evenement opgezet. Het doel van de Achterhoekse Unieke Spelen is om sporters met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking, van jong tot oud, kennis te laten maken met het gevarieerde sport- en beweegaanbod in de Achterhoek. Meedoen, ontmoeten en plezier maken, zijn de belangrijkste pijlers van dit ‘unieke evenement’.

Op zaterdag 22 juni staan vijf sporten centraal; dat zijn bocce, voetbal, beachvolleybal, atletiek en wielrennen. Achterhoekse Unieke Sporters gaan op deze dag de strijd met elkaar aan, waarbij naast prestatie dus ook de olympische gedachte centraal staat.

Het G-team van v.v. Vorden zal mee doen met het voetbaltoernooi op dit unieke evenement namens de Gemeente Bronckhorst, één van de acht achterhoekse gemeenten, die gezamenlijk ‘Achterhoek in Beweging’ vormen en vanuit deze organisatievorm ook één van de organisatoren is van de Achterhoekse Unieke Spelen.