Dit weekend vinden de Achterhoekse Unieke Spelen plaats en daaraan heeft gisteren ons G-team ook aan deel genomen. Dit unieke evenement is voort gekomen uit de vorig jaar georganiseerde Special Olympics 2018, die eveneens in de Achterhoek plaats vonden, en worden georganiseerd door ‘Achterhoek in Beweging’, Brichbouw Sportondersteuning en SportMee!. Het evenement heeft als doelstelling om sporters met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking kennis te laten maken met het gevarieerde sport- en beweegaanbod in de Achterhoek. De vijf sporten, Wielrennen, Atletiek, Beachvolleybal, Bocce en Voetbal werden gisteren aangeboden en bij het voetbal kwamen 12 G-teams uit de regio in actie, waaronder v.v. Vorden.

Het G-team heeft in de laatste drie weken al twee keer een wedstrijd gespeeld en ook nog eens mee gedaan aan de avondvierdaagse van Vorden. Gisteren stond het 4e en tevens laatste evenement van dit seizoen op de agenda en wel deelname aan de Achterhoekse Unieke Spelen! Het is een prachtige dag geworden waarvan iedereen enorm heeft genoten. Het G-team van v.v. Vorden verloor de eerste vier wedstrijden met 2-0, 1-0, 3-2 en 1-0, maar de laatste 2 wedstrijden werden dik gewonnen. Uiteindelijk is het team op een prachtige 5e plaats geëindigd, maar bij de prijsuitreiking leek het wel of ze kampioen waren geworden, wat een enthousiasme!

Mooi filmpje over het G-voetbal tijdens de Achterhoekse Unieke Spelen

Wij willen hierbij het G-team van harte feliciteren met deze prima prestatie en enorme mooie vertegenwoordiging van v.v. Vorden op de Unieke Achterhoekse Spelen en een bijzonder woord van dank voor Jet, die gisteren als coach het team prima heeft ondersteund!