Afgelopen weekend was alweer speelronde 7 in de Eredivisie, dus tijd voor een update van de Voetbalpool. Frank Brunsveld werd weekwinnaar van speelronde 5. Daarmee werd hij pas de derde weekwinnaar van de Voetbalpool dit seizoen, omdat speelronde 2 pas wordt beslist op donderdag 2 december en de definitieve weekwinnaar van speelronde 4 een dag daarvoor kan worden aangewezen. Speelronde 5 werd zoals gezegd gewonnen door Frank, die 4 punten voor bleef op het drietal Jelle Klein Kranenbarg, Jelmer van Zeeburg en Twan Eggink en 5 punten voor op de nummer 5 Peter Leegstra.

Speelronde 6 kende voor de eerste keer dit seizoen 2 deelnemers die met hetzelfde aantal punten bovenaan stonden. Rik Schroër en Twan Eggink haalden beiden 64 punten en dus moest er geloot worden. Rik bleek hierbij de gelukkigste en ontvangt dus bijbehorende prijs voor speelronde 6. Bas van der Veen werd derde in speelronde 6, gevolgd door Germa ten Duis en Jurn van Dam op respectievelijk de plaatsen 4 en 5.

Speelronde 7 was het Bas Schröer die er met de weekwinst vandoor ging. Op plek 2 de de Schoppertjes, die daarmee doorgaan waar ze vorig seizoen zijn geëindigd, namelijk het behalen van vele Top 5 klasseringen. Gelukkig voor hen is er dit jaar een periodeklassement, waardoor zij in periode 1 een aanzienlijke kans hebben om hun eerste prijs in de Voetbalpool binnen te slepen. Ansje Vrielink en Jurre Heij deelden samen plaats 3 in speelronde 7 en de Top 5 werd gecompleteerd door Wouter van Ditshuizen.

Ondanks dat de weekwinst in speelronde 6 net aan hem voorbij ging, is Twan Eggink wel de koploper na speelronde 7. Rik Schröer volgt echter op slechts 1 punt en ook de verschillen met de deelnemers daaronder zijn minimaal. Een mindere ronde kan zomaar een flinke duikeling in het algemeen klassement betekenen. Aankomend weekend is speelronde 8 en wordt in grote lijnen bekend wie in de prijzen vallen in periode 1. Echter voor de uitslag definitief kan worden gemaakt moet worden gewacht tot de wedstrijden van 1 december (Feyenoord – Heracles, speelronde 4) & 2 december (AZ – Fortuna Sittard, speelronde 2) zijn gespeeld. Alle prijzen van periode 1 worden na deze wedstrijden uitgedeeld.