de achtste finales in de achterhoek cup stonden vanavond op het programma. We mochten tegen Fc Bergh die in de 2e klasse spelen. Dat is 2 klassen hoger dan wij zelf. Echter Fc Bergh heeft het zwaar in hun competitie en wij staan zelf bovenaan in de 4e klasse. Dus realistisch gezien bestaat de kans dat het volgend jaar een tegenstander in de competitie kan zijn. Hierom vooraf gecoacht dat we geen ontzag moeten hebben en met lef en durf moeten gaan voetballen. De avondwedstrijden zijn toch altijd weer anders dan de gewone zondagen, alles en iedereen moet snel vanaf het werk naar huis, eten, en snel weer vertrekken. Ook voor de trainer ging dit mis want in ‘s-Heerenberg aangekomen na de goede ontvangst kwamen we erachter dat de ballen niet mee waren. Gelukkig konden we die lenen van Fc Bergh en konden we toch nog een warming-up doen waarvoor onze dank. De wedstrijd begon en meteen was te zien dat Fc Bergh iedere week op een hoger niveau speelt dan wij. De combinaties, loopacties en bewegingen zonder bal waren veel meer dan wij gewend waren. In onze normale opstelling kwam Laura die op mid speelde hierdoor telkens in de problemen en was het voor haar niet te doen. Hierom Sara en Amber die beide op half stonden wat verder naar binnen gecoacht en vanaf hier was het gelukkig stabieler vanaf onze kant en kon onze tegenstander niet meer zo makkelijk door het midden oversteken. Zelf voetbalden we ook redelijk tot goed. onze opbouw bereikte te weinig de spitsen met bespeelbare ballen maar desondanks bleven we wel voetballen. De kunst en het verschil met Fc Bergh en ons is dat we bij ons te laat een loopactie inzetten en dat de pass diegene moet bedienen, bij ons wordt de pass gegeven en dan pas gaan we reageren. Maar stapje voor stapje gaat dit bij ons ook steeds beter. De gehele eerste helft was uiteindelijk betreft statistieken denk ik redelijk gelijk. kansen en balbezit zat niet gek veel verschil in. Waar Maxime de eerste paar ballen goed tegenhield maar even losliet dacht de tegenstander de kans te zien door constant door te drukken bij terugspeelballen. Maxime pakte dit goed op en keepte daarna gewoon een goede pot! De ruststand was hierdoor 0-0 en dit was gewoon terecht. De tweede helft wat wissels doorgevoerd waarbij Noa van linksvoor naar de spits ging, en daar als spits een belangrijke verdedigende taak kreeg. De laatste man stoppen die gewoon beregoed was en hierbij kon Noa ook nog aanvallende druk uitoefenen en gevaar maken. Dit voerde ze perfect uit zolang de conditie het toeliet. Het mooie in onze groep is dat we keihard voor elkaar bleven knokken, een echt team die samen wat willen neerzetten. Dat is de belangrijkste eigenschap die een team hoort te hebben. Maar na het (twijfelachtig) afkeuren van het eerste doelpunt doordat Lynn buitenspel gestaan zou hebben kon ze het toch niet laten. in de 48e minuut was het 0-1 waar Els de bal kreeg nadat Noa in haar ééntje net bergen had verplaatst, maar hield Els goed het overzicht en legde ze de bal klaar voor de inkomende Lynn die de bal op goal schoot. De keepster zat er nog even aan maar gelukkig voor ons ging hij over de lijn. Ja, dan weet je dat Fc Bergh alles op alles zal zetten en dat je het nog zwaarder gaat krijgen. Na een periode van veel druk en inschuivende mensen van Fc Bergh was het dan ook zover, de bal werd vanuit het midden teruggelegd naar hun inkomende linksvoor. En zij krulde de bal met een goede snelheid over Maxime heen en scoorde met dit prachtige doelpunt de 1-1. Normaliter heeft een team hier last van en moet alles weer even op zijn plek vallen. Maar wij bleven keihard knokken en kwamen met diverse aanvallen ook geregeld tot hun 16 metergebied. Dus er hoeft maar een balletje goed te vallen en je wint….Fc Bergh zette alles op alles en gingen verder van hun doel af spelen. Dit zorgde voor ruimte voor ons om te gebruiken. een dieptepass werd door Tara (ja, Tara deed na lange tijd weer bij ons mee!!) op waarde ingeschat en ze zette dusdanig goed druk dat de keepster de bal niet goed wist te raken. En Els was er als de kippen bij om met een sliding de bal eerder te raken dan hun verdedigers en zo de 1-2 op het bord te zetten. Hierna was het nog ca. 8 minuten die we goed hebben doorstaan.  Toen de scheidsrechter floot was het ook een hele opluchting want eerlijk is eerlijk, als je puur kijkt naar de kansen had Fc Bergh moeten winnen. Maar ja, de bal is rond en ook voor hen is dit dan een leerles. Nu staan we in de halve finales en wordt onze tegenstander ( AZSV Vr1 – bovenaan 1e klasse) of (DZC’68 Vr1 – 5e in de 1e klasse) of (AZSV Vr023) . Kortom, dat worden leuke uitdagingen waar we alleen maar beter van kunnen worden. We gaan onze huid duur verkopen in elk geval en dan zien we het wel! Kom ons gerust aanmoedigen ook op de zondagen waar we het allemaal goed kunnen gebruiken!