Terwijl in de kantine van vv Vorden volop werd gedart om het kampioenschap van Vorden werd er in de Eredivisie weer volop gevoetbald. Tot nu toe een weekend met weinig verrassingen. PSV won voor de 1e keer in de competitie in 2023. Al was het nipt met 1-0 van Vitesse. Ook Sparta en SC Cambuur wisten hun wedstrijden te winnen. In Engeland is er een super weekend met de toppers Liverpool – Chelsea en Arsenal – Manchester United. Gisteren was de eerste topwedstrijd tussen Liverpool en Chelsea. Het werd niet het beloofde spektakel maar eindigde in een doelpuntloos gelijkspel.

RKC Waalwijk – GA Eagles werd afgelast en zal dan ook niet meetellen in de eindstand van deze speelronde

Doordat er niet zo heel veel verrassingen waren zijn de verschillen in de VoProVo-voetbalpool ook heel klein. Erwin Hengeveld is koploper met 36 punten. Hij voorspelde NEC – FC Emmen helemaal goed en scoorde verder bij alle wedstrijden 5 of 7 punten. Kort achter Erwin is Claudet Jansen de nummer 2 gevolgd door Rob Enzerink, Esther Tolkamp en Ronald de Beus. Zij hebben 32 punten. Tussen de nummer 1 en 20 is het verschil slechts 10 punten.

Er kan dus nog van alles gebeuren met de toppers Ajax – Feyenoord en Arsenal – Manchester United op het programma vandaag.

Voor de tussenstand klik hier