Met de 2-3 zege van Ajax op FC Groningen was deze speelronde van de VoProVo-voetbalpool pas op dinsdag klaar. ‘Supporters’ die rookbommen gooien zorgde er afgelopen zondag voor dat deze wedstrijd al na 10 minuten werd gestaakt. De zoveelste wedstrijd in korte tijd die ervoor zorgt dat een wedstrijd niet helemaal uit kan worden gespeeld. Hopelijk wordt het gedrag van de supporters snel anders, zodat alle wedstrijden weer probleemloos 90 minuten gaan duren!

Maar natuurlijk was dit het weekend waarin Feyenoord de landstitel pakte. Zij waren met afstand de beste en PSV en Ajax hadden geen antwoord op het energierijke spel van de Rotterdammers.

In de VoProVo-voetbalpool waren de verschillen bijzonder klein. Tussen de nummer 1 en 20 zate slechts 10 punten verschil. Uiteindelijk was er deze week maar 1 de beste en dat was Erik Oldenhave. Hij scoorde bij FC Volendam – Sparta Rotterdam en FC Utrecht – RKC Waalwijk 10 punten, maar bij zes wedstrijden scoorde hij 7 punten en bij drie wedstrijden nog eens 5 punten. Hiermee komt hij op een totaal van 77 punten. Één puntje meer dan de nummer 2, Jan Eggink. De top 5 wordt gecompleteerd door Sven Hendriks, Willem Lichtenberg en Martin Leegstra.

Laatstgenoemde doet daarmee goede zaken in het algemeen klassement. Want de huidige nummer 2 loopt hiermee 7 punten in op koploper Wim Enzerink. Het verschil is nog 20 punten. Maar is dit het begin van een eindsprint van Martin? We gaan het volgende week zien.

Voor de weekuitslag klik hier

Voor de tussenstand klik hier