Dit seizoen zal er na twee ‘corona-seizoenen’ ook weer voor de Achterhoek Cup worden gespeeld en v.v. Vorden zal hier zowel met het 1e elftal en een ‘Onder 23’ elftal aan mee doen. Ook doen wij mee met de competitie voor de JO15-1 en tevens voor de Achterhoek-Cup versie voor de Dames. Morgenavond staat de wedstrijd Vorden ‘Onder 23’ tegen AZSV ‘Onder 23’ op het programma en deze wedstrijd zal om 20.15 uur op ons Europlanit Buiten Sport Park Vorden gespeeld worden. Woensdagavond is de JO15-1 aan de beurt en ook zij spelen hun eerste poulewedstrijd tegen het Aaltense AZSV JO15-1. Volgende week dinsdag (12 oktober) speelt ons 1e elftal thuis tegen 3e divisionist HSC’21 uit Haaksbergen en ook deze wedstrijd wordt thuis op ons Sportpark om 20.15 uur gespeeld. Tenslotte komt ook ons Vrouwenteam in oktober in actie, maar zij gaan voor de eerste poulewedstrijd naar AZSV toe en spelen op woensdag 20 oktober in Aalten.

De Achterhoek Cup voor de standaardelftallen bestaat dit seizoen ook uit een groot aantal ‘Onder 23’ teams. Zij spelen in de eerste ronde tegen elkaar en de winnaars zullen ook in de 2e ronde onderling als ‘Onder 23’ teams tegen elkaar loten. Vanaf de 1/8e finales komen de standaardelftallen en ‘Onder 23’ teams door elkaar te spelen. Verlies je in de 1e ronde, zowel als ‘Onder 23’ team als ‘Standaardteam’ dan plaats dit elftal zich nog voor een herkansingsronde om toch nog de 2e ronde te kunnen bereiken. Het ‘Onder 23’ elftal van v.v. Vorden bestaat dit seizoen uit 28 spelers uit het 1e elftal, 2e elftal, 3e elftal en enkele 2e jaars junioren uit de JO19-1. De trainers Wouter Schouten, René Nijenhuis, Luc Feukkink, Michiel Barink en Stijn Wentink maken iedere donderdag voor de betreffende speelweek de 16 namen bekend en tevens zal dan bepaald worden welke 2 trainers gaan coachen en begeleiden.

Woensdagavond speelt de JO15-1 haar eerste poulewedstrijd en zij zijn ingedeeld bij RKZVC, Sc Westervoort en AZSV JO15-1. De nummers 1 van de diverse poules gaan over naar de kwartfinale en de 3 beste nummers 2 gaan naar een tussenronde voor eveneens een plek naar de kwartfinale.

Volgende week dinsdag speelt het 1e elftal thuis tegen HSC’21 uit Haaksbergen en deze 3e divisionist is het op het laatste moment toegevoegd aan de Achterhoek-Cup. Samen met de hoofdklassers Longa en Silvolde zorgt deze Twentse tegenstander voor het nodige niveau in de versie van de Achterhoek Cup en het lot heeft bepaald dat juist Vorden tegen deze hoogst spelende club uit Oost Nederland dient te voetballen. Ook bij de standaardelftallen plaatst de winnaar zich voor de 2e ronde en krijgt de verliezer nog een herkansing in een tussenronde.

Op woensdag 20 oktober starten de Vrouwen van trainer Erik Oldenhave voor hun eerste wedstrijd en gaan dus naar Aalten toe. Naast AZSV spelen zij ook nog tegen FC Dinxperlo en AZC en de nummers 1 en 2 van de poule plaatsen zich voor de 1/8e finale.