Na twee gewonnen wedstrijden en 9 doelpunten waren de verwachtingen voor vanmiddag in de wedstrijd tegen VVG in Gaanderen hoog gespannen. Ook deze tegenstander maakt al een paar seizoenen indruk en is gepromoveerd van de 4e naar de 2e klas en ook van hun kant werd uit gekeken naar de eerste thuiswedstrijd tegen een Achterhoekse tegenstrever in 2I. Maar het liep allemaal anders, want ondanks de perfecte omstandigheden, heerlijke nazomermiddag, veel publiek en prima hoofdveld, werd het een teleurstellende wedstrijd met uiteindelijk ook nog eens een negatief resultaat van 2-0 voor VVG.

Vorden 1 miste vanmiddag Daan Horstman en middenvelder Koen Oosterhuis, die ondanks een goede training op donderdagavond toch niet fit genoeg was om te spelen. Daardoor begon de ploeg van trainer Wouter Schouten met Robin Verstege in het doel, Bart Stokman, Bas Kortstee en Sven Mulder achterin, Niels Rondeel, Sam Abbink, Kris Koning, Nick Ziggers en Rik Schröer op het middenveld en Gijs van der Veen en Remmert Verbrugge in de spits. Daar waar vorige week thuis tegen WSV een wedstrijd op de mat werd gelegd die van beide kanten absoluut van 2e klas niveau was, werd het nu een matige, teleurstellende wedstrijd van zowel de kant van de thuisploeg als de geel-zwarten. Vorden 1 moest ook nog eens vanaf de 2e minuut aankijken tegen een onverwachtse achterstand, toen VVG net van buiten de zestien doeltreffende uithaalde nadat een voorzet van rechts door de spits van VVG was terug gelegd op de inkomende schutter. Het ging allemaal net niet en vooral in de eindpass was Vorden veel te slordig en onnauwkeurig en zodoende lukte het maar niet om een soepel lopende aanval op de mat te leggen. Maar ook in de opbouw ging het niet van harte, want zowel Bas Kortstee als Sam Abbink schoten 4 á 5 vrije ballen met een wreeftrap over de zijlijn of recht in de voeten van de tegenstander. Maar ook bij het als gevaarlijk en snel bekend staande VVG  liep het niet zoals gewoonlijk wel verwacht mag worden, want ook bij hen was de afstemming niet aanwezig en liepen vele aanvalsopzetten veel te stroperig. Één keer leek het er toch op dat VVG op een 2-0 voorsprong kwam, maar in de 33e minuut werd een gevaarlijke voorzet en dito inzet afgevlagd voor buitenspel en was het gevaar alweer geweken.

In de 2e helft werd het spel niet anders en/of beter, alleen was het wel zo dat Vorden 1 in ieder geval wel probeerde om op z’n minst een puntje mee te pakken en drong flink aan. In het laatste half uur kwamen Frank Hiddink, Musa Dagdelen en Werner Rondeel in het veld voor Rik Schröer, Niels Rondeel en Gijs van der Veen en zetten de geel-zwarten de thuisploeg vast op eigen veld.  Dit leverde wel een groot aantal ‘zestienmeter-situaties’ op, maar geen enkele uitgespeelde kans al was Bas Kortstee één keer heel dichtbij de 1-1 toen een cornerbal in tweede instantie zomaar voor zijn voeten viel. De inzet vanaf 10 meter ging echter over en dit hield in dat de achterstand van 1-0 nog steeds op het scorebord bleef staan. Waren vorige week Remmert Verbrugge, Gijs van der Veen en Frank Hiddink en RIk Schröer nog uitblinkers met hun doeltreffendheid en lieten zij bij vlagen zien hoe gevaarlijk deze spelers voor Vorden 1 kunnen zijn,  nu was er geen schim van te zien en bleven doelgerichte acties uit.  Zoals iedere week was er op de inzet en beleving niets aan te merken, maar het ontbrak deze zondag echter aan de pure vorm en was het voor de voorhoede- en aanvallend ingestelde spelers van Vorden een wedstrijd om gauw te vergeten.  Aan de linkerkant was het Niels Rondeel die nog wel een ‘zesje’ haalde en op rechts kon Nick Ziggers zelfs op een hele goede wedstrijd terug kijken. Ook de achterhoede behaalde een ruime voldoende, vooral toen in de 2e helft VVG nog meer naar achteren werd gedrongen en de thuisploeg steeds vaker gokte op de uitval met hun snelheid, speelden Bas Kortstee, Bart Stokman en Sven Mulder samen met keeper Robin Verstege een zeer puike wedstrijd en gaven zij nauwelijks een kans weg.

Beide ploegen behaalden dus niet hun normale niveau en de vroege 1-0 voorsprong noopte VVG nog minder risico te nemen en zij hielden zodoende de verdediging ‘op de nul’ en knokten op het middenveld en in de achterhoede zich een slag in de rondte. Ook trokken de blauw-witten alle registers open in het ‘killen’ van de wedstrijd door telkens kleine overtredinkjes, ballen steeds over en tussen de afrastering (hek) en de ballenvanger te plaatsen en irritant de bal steeds weg te gooien, net nog een tikkie te geven of net te laat terug te geven bij een vrije trap tegen.  Kortom, een irritante en onprettige wedstrijd om naar te kijken , waarbij ook nog eens in de allerlaatste minuut de 2-0 geïncasseerd moest worden in plaats van de in de lucht hangende 1-1, nadat geheel vrijstaand een speler van VVG de bal vanuit een corner op het doel kon koppen en door een schamper via de kruin van Kris Koning in het eigen doel belandde.

Vorden 1 staat weer met beide benen op de grond, alhoewel toen alle uitslagen binnen waren gedruppeld bleek de ploeg van trainer Wouter Schouten nog gewoon op de 3e plaats te staan met een positief doelsaldo van +5. De komende 2 weken spelen de geel-zwarten tegen de koplopers Eendracht ’30 en SDOUC, de twee enige ploegen met 9 punten uit 3 wedstrijden en dus koplopers in 2I.