De 1e bekerwedstrijd was meteen met een vroege start…08.30 uur wegrijden uit Vorden vonden de meeste dames een heerlijk begin van de dag. Maar goed, even onder de mooie weersomstandigheden een lekker potje ballen is nooit verkeerd. We moesten aantreden tegen DVC’26 Vr3 uit Didam. dit team speelt 5e klasse en dus 1 klasse lager als wij. Dit moet normaal betekenen dat je een stukje beter bent en dus gingen we hier ook vanuit. Nadat de scheidsrechter (bijna nuchter J en net iets te laat) er klaar voor was was de opdracht vanaf het begin goed starten en direct laten zien dat wij willen winnen. ver vooruit spelen, 1 op 1 achterin en dan Samantha die vandaag moest keepen omdat Maxime een half jaar vanwege stage in Duitsland zit, ver uit haar goal om de eventuele lange bal er overheen op te pakken. Dit ging allemaal zeer goed waarbij gezegd moet worden dat er gewoon een flink niveauverschil was waardoor het beter leek dan het werkelijk was. (SORRY DAMES!K MAAR JA, TRAINER IS ALTIJD KRITISCH!) Maar deze bekerwedstrijden zijn ideaal om hiervoor te gebruiken en dingen verder te proberen en testen ook betreft posities. In de opstelling stond Mette in de spits maar eigenlijk iets er achter meer een soort vrije rol en Dione en Noa begonnen als de 2 meest diepe spitsen. dit was even stroef maar uiteindelijk liep dit steeds beter. Helaas moest Noa na een kwartier al even het veld verlaten i.v.m. een enkelblessure maar Tara pakte het meteen goed op en is steeds weer meer de oude zoals we haar kenden voor haar knieoperatie. Al met al liep de score op naar 0-7 en waren de eerste 3 doelpunten alle 3 van Mette en dit was dus een loepzuivere hattrick binnen 20 minuten tijd. Voor rust was het nog 1x Tara die haar invalbeurt mocht bekronen met een doelpunt en dus de ruststand op 0-4 bracht. Dit lijkt een hele mooie uitslag maar als we de bal wat vaker met de binnenkant voet in de hoek hadden geschoven had de ruststand minimaal het dubbele moeten zijn. Maar ook hier zijn deze wedstrijden voor om hierin het wedstrijdritme op te pakken en in deze situaties beter het overzicht te houden. In de rust is Lynn in de spits er in gekomen, is Mette 1 plek naar achteren verhuist en Britt heeft Ilse vervangen op de linksachter positie. De tweede helft gingen we steeds beter voetballen en liepen we minder met zijn allen voorin waardoor er net wat meer ruimte kwam om ook voorin te combineren en te voetballen. Alleen het scoren zelf lukte nog niet zo goed, alle pogingen werden niet nauwkeurig genoeg uitgevoerd waardoor de keeper steeds er bij kon of dat de ballen niet onder de lat en binnen de palen was. Uiteindelijk was het wederom Mette met een solo door hun verdediging heen en haar 4e treffer voor haar rekening nam. We beleven gelukkig goed voetballen vanuit onze posities wat zeker een flinke vooruitgang was ten opzichte van de vorige oefenwedstrijden. deze aanvallen gingen vaak over de rechterkant waar Dione een hele goede 2e helft speelde en op deze manier de ballen goed voor kon geven en Lynn mede hierdoor nog 2x kon scoren door gewoon een neusje voor de goede positie te hebben heeft ook zij haar invalbeurt bekroond. het laatste bijzondere aan deze wedstrijd was dat Noa 15 minuten voor tijd als achterste middenvelder mocht invallen terwijl ze normaliter altijd voorin speelt. De opdracht die werd meegegeven was inschuiven is goed maar iedere keer weer naar je positie en makkelijke oplossingen zoeken. Dit ging echt zeer goed en was het dus ook een fijne invalbeurt op dit gebied. echter later bleek dat toch niet zo goed voor haar enkel die flink dik was geworden wat hopelijk uiteindelijk mee valt. uiteindelijk kon iedereen terug kijken op een goede wedstrijd waarbij de achterhoedespeelsters weinig genoemd zijn…ja, omdat die ook een makkelijke wedstrijd hadden. laten we hopen (met alle respect voor de dames van DVC) dat de volgende wedstrijd meer getest worden en wel alles uit de kan moeten halen. Zondag 12 september spelen we onze 2e bekerwedstrijd om 12.00 uur thuis in Vorden tegen Montferland Vr1 dus kom gerust kijken of het allemaal waar is wat hier geschreven wordt…en anders ja, aanmoedigen alleen mag ook!! Tot zondag!!