Na 2 wedstrijden waar even alles mee zat moest er vandaag even een bittere pil geslikt worden. Vooraf duidelijk gezegd en bij iedereen bekend dat als we zouden winnen we echt mee doen om het kampioenschap. En hierbij ook aangegeven dat goed beginnen zeer belangrijk is om een resultaat te halen. Maar dan begint de wedstrijd en het leek wel alsof we voor het eerst op een voetbalveld stonden, geen enkele beleving, duels werden verloren, alle afvallende ofwel 2e ballen waren voor de tegenstander en ook de werklust was gewoon niet aanwezig in de eerste 20 minuten. Hier maakte DVC, wat natuurlijk gewoon wel een goede ploeg is, zeer goed gebruik van en stonden na 18 minuten spelen al met 4-0 voor. Allemaal doelpunten die te voorkomen waren als we ons beter hadden opgesteld en ook natuurlijk meer energie er in hadden gestoken door sneller om te schakelen en elkaar te helpen waar dit kan. Gelukkig waren we gewoon echt allemaal ondermaats en dus was het echt een collectieve offday! Na 20 minuten viel ook Dione nog eens uit met een flinke knieblessure en moest Wyke al het veld in terwijl ze eigenlijk maximaal 1 helft zou gaan spelen. Maar Wyke heeft dit goed ingevuld en de wedstrijd goed uitgespeeld. Net voor rust viel ook de 5-0 nog nadat Amber de bal verloor op het middenveld en dat was het laatste wat gebeurde voor de rust. Ja, in de rust, wat moet je dan nog zeggen, Ilse Hissink moest in de rust weg vanwege haar werk en dus gingen we sowieso al met 10 dames de tweede helft beginnen. Maree verhuisde vanaf de spitspositie naar de laatste manpositie en dus was Wyke de 2e helft onze enige spits. Natuurlijk was dit geen doen voor haar en ook voor de rest van het team. Maar toch moet gezegd worden dat we de 2e helft wel deden wat we moesten doen en dat was alleen maar zorgen dat er niet nog meer tegendoelpunten zouden vallen. Ook DVC speelde gelukkig niet meer voor 100% zoals ze dat in het begin deden. Na 20 minuten in de tweede helft had Vera een duel en schoot ze tegelijk met de tegenstander tegen de bal waarna Vera nadien met flink last van de knie het veld af moest. Dus nog 9 meiden over. het enige wat we nog deden en ook konden was tegen houden en aanvallend bijna niks meer. Natuurlijk doet niemand dit extra en baalde iedereen ook van zo’n start en gelukkig werden we na de 4-0 wel wakker en haalden we allemaal weer wat meer ons niveau dan daarvoor. Lotte speelde vandaag samen met Gitte die keepster was echt nog wel een goede wedstrijd. En Yrsa vanuit de mo17 speelde ook gewoon goed maar had de pech dat ze bij 1 van hun beste speelsters stond en ook de pech dat de rugdekking zoals die er hoort te zijn er vandaag zeker in het begin niet was. De eindstand is op 5-0 blijven staan en laat dat de strohalm zijn waar we weer vanuit verder zullen gaan. Met de blessure van Dione en misschien van Vera zal het puzzelen worden maar dat zal gaan lukken. Aanstaande zaterdag spelen we om 13.00 uur thuis in Wichmond tegen SVO DCS / OBW uit Zevenaar. Dit beloofd weer een spannende wedstrijd te worden aangezien zij ook 6 punten hebben maar wel 1 wedstrijd meer gespeeld hebben.