Er was sprake van een behoorlijk Paasprogramma bij v.v. Vorden waarbij de pupillen op paaszaterdag bijna allemaal in actie kwamen, het G-team een onderling toernooi afwerkte op ons eigen Europlanit Buiten Sportpark in Vorden, de ‘2e teams bij de JO11, JO13, JO15, JO17 en JO19 de wei in moesten samen met twee meidenteams en tenslotte op tweede paasdag nog eens drie Seniorenteams actief waren. De dames van Vorden VR1 behaalden zelfs een dubbelslag in dit paasweekend, want zowel zaterdag tegen CCW ’16 als maandag op 2e paasdag tegen V en L werd er een overwinning geboekt. Door deze twee zeges (2-6 en 4-1) behaalde de ploeg van de trainers Eric Oldenhave en Mikkie Steenbreker 6 punten en verstevigde het haar koppositie en moet het nu nog zes wedstrijden afwerken. Op 2e paasdag stond er voor het 4e elftal ook een interessante wedstrijd in de kwartfinale van de KNVB-beker op het programma en door de 1-0 winst van de ploeg van trainer Ate Barendsen en Daan Wiegerink zijn de geel-zwarten zelfs door gedrongen tot de halve finale!

Pupillen en G-team

De (mini) pupillen van v.v. Vorden hebben er na het winterstop twee nieuwe teams bij. Er is sinds januari 2023 ook sprake van een JO11-3 en er is een tweede JO8 team bij gekomen. Al deze teams spelen sinds 1 april in de 4e competitie/fase van dit seizoen en kwamen afgelopen zaterdag in actie.  Naast deze pupillenwedstrijden werd er door ons G-team ook nog eens op zaterdagmorgen een onderling toernooi afgewerkt met deelname van v.v. Vorden, FC Twello, Loenermark en Oeken.

Junioren en Meiden-teams

Afgelopen zaterdag was er sprake van een inhaalweekend voor de junioren bij v.v. Vorden. Toevallig kwamen bij de junioren alle 2e teams in actie, namelijk de JO13-2, JO15-2, JO17-2 en de JO19-2. De eerste twee wonnen keurig hun wedstrijd, waarbij de JO13-2 door deze overwinning (6-2 op Doetinchem JO13-1) op een prima 4e plaats staat maar met nog twee inhaalwedstrijden te goed zelfs uitstekende kansen heeft voor een koppositie. De JO15-2 speelt eveneens in de 4e klasse en voelt zich hier ook prima thuis, want afgelopen zaterdag won het alweer voor de 4e keer in deze voorjaarscompetitie en door de 3-0 overwinning staat het nu op een prima 4e plaats. De JO17-2 en JO19-2 verloren beide hun wedstrijd en staan ook in het rechter-rijtje van de ranglijst, waarbij de JO17-2 de komende weken haar best zal doen om de eerste punten van deze voorjaarscompetitie te behalen. De JO19-2 krijgt een relatief eenvoudiger programma dan de afgelopen weken en zal proberen nog enkele punten bij het huidige totaal van vier erbij te krijgen.

De meiden van de MO15-1 kwamen ook in actie op deze zaterdag en speelden een inhaalwedstrijd tegen FC Zutphen MO15-1. Het was een intensieve wedstrijd waarin Vorden heel hard werkte, maar de geel-zwarte meiden moesten toch het onderspit delven ondanks een doelpunt van Vorden-zijde: 1-8.

VR1 en Vorden 4

Het 1e damesteam van v.v. Vorden heeft in dit seizoen al een groot aantal keren te maken gehad met een ‘baaldag’ van een tegenstander en tevens had het pech met enkele afgelastingen door de veldomstandigheden. Zodoende moest het team het afgelopen weekend maar liefst twee keer aan de bak en na afloop van dit paasweekend kon er gesproken worden van een ware dubbelslag want zowel zaterdag als maandag werd er gewonnen tijdens beide inhaalwedstrijden. Zaterdag moest er aangetreden worden in Wilp en werd er met 2-6 gewonnen van de fusieclub CCW’16. Gisteren werd er op het kunstgras van ons eigen Sportpark aangetreden tegen V en L en ook deze partij werd keurig omgezet in een 4-1 overwinning. Door deze ‘dubbelslag’ staan de geel-zwarten er nu met 14 wedstrijden en 35 punten uitstekend voor en hebben zij nog vooral van de nummer twee Broekland enige tegenstand (twee verliespunten minder) te verwachten. Nadat de dames een paasbrunch hadden genutigd en ook nog eens zo’n zelfde maaltijd voor het 4e elftal hadden geregeld (klasse Dames), kwam Vorden 4 in actie in de kwartfinale van de KNVB-beker. Om 14.00 uur werd er aangetreden tegen deze concurrent in de competitie en de geel-zwarten lieten zien dat het dit seizoen ware ‘beker avonturiers’ zijn, want voor het eerst sinds in de historie dat er ook ‘lagere seniorenteams’ (sinds 2006-2007) mee mogen doen met een bekercompetitie, heeft een vorden-team zich geplaatst voor de halve finale. Door een 1-0 overwinning werd dus Lochem 4 verslagen en kon er na afloop genoten worden van een wel verdiend ‘Paas-biertje’.

Hieronder foto’s van Mark Zelle, Sidney Gout en Damian Piekaar van de wedstrijden van MO15-1, JO11-2, JO15-2, JO17-2, VR1 en Vorden 6.