Jarenlang hikte AZ op tegen de reputatie die het had opgebouwd, om niet te kunnen winnen van de traditionele top drie. Maar liefst twintig wedstrijden op rij boekte het geen zege op Ajax, Feyenoord of PSV. Maar vorig seizoen won het alle 5 topwedstrijden en mag zich daarom met recht een reuzendoder noemen. Opmerkelijk was wel dat slechts 3 deelnemers aan de Voetbalpool voorafgaand aan de wedstrijd tegen PSV vertrouwen hadden in een overwinning voor de Alkmaarders.

In Enschede leek FC Twente lang op weg naar een puntje, maar had buiten Huntelaar gerekend. De 37-jarige spits kwam in de 89e minuut binnen de lijnen en scoorde direct de 1-2 waarmee 23 deelnemers dachten dat zij 10 punten konden bijschrijven aan hun totaalscore. De maker van de 1-2 maakte echter ook nog de 1-3, waarmee hij 25 deelnemers op de valreep de volle buit bezorgde.

Na de 9 gespeelde wedstrijden in deze midweekse speelronde bleken Jelle Klein Kranenbarg en William van der Veen samen met Anita Pierik de meeste punten te hebben behaald. Op gepaste afstand volgen Friso Balvert en Yorn Leegstra. Michael Hulleman complementeert de top 5 deze speelronde

De top 5 van het algemeen klassement kent dezelfde namen al is de volgorde heel iets gewijzigd. Wel zijn de onderlinge verschillen weer kleiner geworden.