Gisteren was het weer een prachtige voetbaldag en op het Sportpark ‘t Grote Veld werd menig potje gespeeld in de 3e ronde van de poulefase van het bekertournooi. De spelers van JO19-2 en JO17-2 behaalden de 2e ronde en mochten zich dus gisterenmiddag na de gewonnen wedstrijden tegen respectievelijk FC Dinxperlo en Sp. Lochem poulewinnaar noemen. Ook de JO13-1 won haar derde bekerwedstrijd en plaats zich ongeslagen voor de knock-outfase die in oktober zal worden gespeeld. Vorden JO19-1 zat in een pittige poule met tegenstanders uit de hoofdklasse, 4e- en 3e divisie, maar had gisteren voor aanvang van de wedstrijd tegen VIOD nog volop kansen op de poulewinst. Na een 2-0 voorsprong met rust werd het uiteindelijk toch nog 2-3 voor VIOD en gaan de Doetinchemmers naar de knock-outfase van het toernooi samen met AZSV. Ook de JO17-1 was dichtbij de 2e ronde, want zij behaalden keurig 7 punten uit 3 wedstrijden maar kwamen uiteindelijk 1 doelpunt tekort om groepswinnaar te worden en moesten daarom de gedeelde koploper Kon. UD JO17-1 voor laten gaan. De spelers van JO19-2 en JO17-2 behaalden wel de 2e ronde en mochten zich dus gisterenmiddag na de gewonnen wedstrijden tegen respectievelijk FC Dinxperlo en Sp. Lochem poulewinnaar noemen. Ook de JO13-1 won haar derde bekerwedstrijd en plaats zich ongeslagen voor de knock-outfase die in oktober zal worden gespeeld. De JO15-1 won keurig van DEO haar tweede wedstrijd in de poule, maar moest haar meerdere erkennen in Warnsveldse Boys en ook de JO17-3 heeft 2 van de 3 bekerwedstrijden gewonnen, maar ook dat was te weinig voor de poulewinst. De meiden van MO17 en MO19 en de jongens van JO15-2 en JO15-3 verloren gisteren hun tweede of derde wedstrijd, maar zijn alle vier wel goed voorbereid voor de start van de competitie.

Vorden JO19-1 – VIOD JO19-1

Het was een interessante wedstrijd gisterenmiddag voor de JO19-1 thuis tegen mede-hoofdklasser VIOD JO19-1 uit Doetinchem. Vorden had zeer verdienstelijk gespeeld tegen AZSV en Grol (3-2 verlies en 4-0 winst) maar ook VIOD had onverwachts gewonnen van AZSV en weer verloren van Grol. Alle vier clubs hadden dus 3 uit 2 en zowel Vorden als VIOD kon zich dus nog plaatsen voor de knock-outfase. Vorden JO19-1 begon goed, ondanks de afwezigheid van Nick Ziggers en Dion Besselink en zag in de 1e helft ook nog Jurre Heij en Sem Barendsen geblesseerd uitvallen. Gijs Brummelman van de JO17-1 mocht zodoende invallen en ook in de tweede helft maakten de JO17-1 spelers Niek Spiegelenberg en Renz Avink hun opwachting in dit team. Vorden JO19-1 had in de eerste helft het initiatief, was dwingender in haar veldspel en creëerde ook de meeste kansen. De voorsprong van 2-0 met rust was op dat moment ook verdiend. Het werd uiteindelijk een wedstrijd met twee gezichten, want VIOD ging in de 2e helft ‘alles of niets’ spelen en wilde er perse nog een wedstrijd van maken. De opbouw van achteruit, die in de 1e helft door keeper Thomas Oonk en beide centrale verdedigers Jesse Barendsen en Bram Garritsen telkens goed werd verzorgd, kwam nu onder druk te staan, omdat VIOD ging doorjagen. Het werd zodoende ook een ander spelbeeld, waarbij eerder en gedwongen de lange bal gespeeld moest worden en er daardoor meer duels uitgevochten moest worden. VIOD kwam binnen het kwartier op 2-2 en de laatste 25 minuten was het dan ook  ‘do or die’. Een prachtige ‘knok-wedstrijd’ met overal op het veld 1:1 duels noopten beide teams om fysiek en mentaal tot het gaatje te gaan. Vorden leek halverwege de 2e helft hier heel even aan ten onder te gaan en liet de frustratie een aantal keren te duidelijk naar voren komen, maar zij herstelden zich keurig en hadden de laatste fase ‘het koppie er weer bij’. Er kwamen geen uitgespeelde kansen meer voort, al was het wel een aantal keren Vorden dat via de keihard werkende Werner Rondeel en Sander Visschers zich mogelijkheden schiep en dreigend richting 16 meter gebied kwam. De soeverein keepende VIOD-doelman, die ook nog eens gezegend was met een heerlijke trap, kwam echter niet in gevaar. Toch leek Vorden er vijf minuten voor tijd met de winst vandoor te gaan, toen aanvoerder Bart Jansen met een heerlijke vrije trap de keeper kansloos liet, maar de bal eindigde onderkant lat en stuiterde voor de lijn weer het veld in. In de allerlaatste minuut kreeg VIOD een corner en nadat deze in eerste instantie werd weg gekopt, werd deze daarna met een prachtige ‘halve omhaal’ in de hoek geplaatst en won VIOD deze mooie gelijkwaardige wedstrijd.