In deze speciale rubriek zal in deze weken van de winterstop telkens een groep elftallen extra worden belicht met daarin de resultaten tot nu toe in het seizoen 2022-2023 en de huidige stand tijdens de winterstop. Achtereenvolgens zullen de ‘pupillenteams’, de ‘meidenteams’, de ‘junioren’, de ‘selectie-elftallen’ , de ‘overige senioren’, de ‘Dames’  de revue passeren. Dit keer zijn de juniorenteams van de jeugdafdeling van v.v. Vorden aan de beurt. In het huidige seizoen is v.v. Vorden begonnen met zeven juniorenteams namelijk twee bij de JO19 (JO19-1 en JO19-2), twee bij de JO17 (JO17-1, JO17-2) en drie bij de JO15 (JO15-1, JO15-2, JO15-3). Hieronder de tussenstand van JO19-1, JO17-1 en  JO15-1.

Alle juniorenteams trainen twee keer per week en de TJC is zeer content met het feit dat naast de tweede en derde teams ook de eerste teams eigen en zelf opgeleide trainers hebben om deze ongeveer 80 trainingen per jaar te verzorgen. Zo heeft de JO19-1 Bram Oplaat als trainer waarbij hij geassisteerd wordt door Sander Arfman. De JO19-1 is dit seizoen ingedeeld in de Hoofdklasse en zij hebben direct in de 1e (beker)competitie zeer verrassend de 1e plaats bereikt. Aangezien zij ook nog eens vrijgeloot zijn in de 2e ronde, heeft de JO19-1 nu een plekje veroverd bij de laatste 32 en kunnen zij in maart een zeer pittige tegenstander verwachten, aangezien er alleen nog maar grote en divisie/hoofdklasseclubs in de koker zitten. In de tweede (najaars)competitie hebben zij een keurige 5e plaats behaald en o.a. tegen FC Winterswijk, Warnsveldse Boys en SP. Neede drie keurige overwinningen behaald. Slechts in één wedstrijd zijn zij kansloos ten onder gegaan en dat was in de thuiswedstrijd tegen AZSV JO19-1, maar voor de rest hebben zij goede en gelijkwaardige wedstrijden gespeeld. Het team van trainer Bram Oplaat heeft ook al meerdere malen spelers afgestaan aan de selectieteams en Niek Spiegelenberg, Tom Bouwmeester, en Renz Avink hebben als tweede-jaars A-junior al regelmatig met het 2e en 1e elftal mee gedaan. Zelfs de eerste jaars A-junioren Jacco Kettelerij en Gijs van Ditshuizen hebben al een paar keer bij de wedstrijdselectie van het 1e elftal gezeten en Jacco is zelfs tegen AZC in de basis gestart. De JO19-1 heeft voor de voorjaarscompetitie wederom een uitdagende indeling met fraaie tegenstanders zoals FC Winterswijk, FC Zutphen, DCS en VIOD O19-1, naast mooie regionale derby’s tegen Ruurlo en Warnsveld.

De JO17-1 heeft het qua resultaten pittig gehad in de 1e (beker) en 2e competitie van dit seizoen. Slechts één keer werd er gewonnen in de bekerpoule tegen Sp. Brummen en één keer werd er gewonnen in de 2e competitie tegen DCS JO17-1. Maar bij de overige ontmoetingen was er altijd wel sprake van ‘echte wedstrijden’ en werd er vaak miniem met maar 1 of 2 doelpunten  verschil verloren (1-0 van Dinxperlo, 2-3 van DZC en 2-0 van Warnsveldse Boys). Het elftal heeft zeker progressie geboekt en onder aanvoering van de tweeling Chris en Diede van de Wijgerd kwam het team van trainer Niels Rondeel bijvoorbeeld in december 2022 heel erg goed voor de dag tegen DCS JO17-1. Het is dan ook mooi dat ook de 3e (voorjaars)competitie in de 1e klas wordt afgehandeld en met tegenstanders zoals FC Dinxperlo, Helios, Markelo en VIOD zal het wederom pittig maar wel uitdagend worden!

De verrichtingen van de JO15-1, met trainer Ruud van der Linden en assistent trainer Dion Besselink, hebben wij al vaker op deze site kunnen lezen. De groep van 13 spelers, waaronder 9 2e jaars 4 1e jaars, heeft het tot nu toe uitstekend gedaan in zowel de bekercompetitie (2e plaats na 4 keer winst en 1 keer verlies), de 2e competitie (kampioen met 6 keer winst en 1 keer gelijk)  en de promotie naar de landelijke 6e divisie, maar ook nog in de poule van de Achterhoek Cup waar zowel van Lochem als van Grol keurige overwinningen werden behaald. Vorden JO15-1 mag nu in de 6e divisie starten en kan zich opmaken voor confrontaties met o.a. de Treffers, OJC Rosmalen, Orion, Quick 1888 en regionale ontmoetingen met VIOD, Sp. Lochem en Grol. In de Achterhoek Cup heeft de ploeg, waarbij de ‘jonkies’ Luuk de Jonge, Thijs Oldenhave, Gijs Meijer, Bouke klein Kranenbarg zich uitstekend hebben gemanifesteerd, nu in de kwartfinale FC Zutphen JO15-1 (hoofdklasse) geloot en op 1 maart zal er in Vorden worden beslist of voor het tweede achtereenvolgende seizoen de halve finale zal worden bereikt.