In deze speciale rubriek zal in deze weken van de winterstop telkens een groep elftallen extra worden belicht met daarin de resultaten tot nu toe in het seizoen 2022-2023 en de huidige stand tijdens de winterstop. Achtereenvolgens zullen de ‘pupillenteams’, de ‘meidenteams’, de ‘junioren’, de ‘selectie-elftallen’ , de ‘overige senioren’, de ‘Dames’  de revue passeren. Dit keer zijn de selectieteams van de senioren v.v. Vorden aan de beurt. In het huidige seizoen is v.v. Vorden begonnen met het 1e en 2e elftal in de A-categorie en aangezien er bij de Dames zoveel nieuwe aanwas is bij gekomen, hebben wij dit seizoen voor het eerst twee damesteams, waardoor er ook bij VR1 sprake is van een selectieteam.

Vorden VR1 speelt dit seizoen in de 4e klasse en heeft voor zich zelf de lat erg hoog gelegd, want zij gaan maar voor één ding en dat is het kampioenschap. Het 1e damesteam speelt nu voor het vierde seizoen in de senioren en hebben door de komst van enkele dames uit de jeugd en afkomstig van sv Ratti/Socïi dit jaar een nieuw gezicht gekregen. Door de kwaliteitsimpulsen en het feit dat het echt een selectieteam is geworden en dus de onderlinge concurrentie is verhoogd, maken zij de favorietrenrol vanaf de 1e fase in de competitie volledig waar. Ook in de bekercompetitie hebben zij direct resultaten gehaald en naast de poulewinst, door drie prima overwinningen op SHE, Basteom en PAX, werd er in de 2e ronde gewonnen van UD Weerselo (5-0) en moesten zij in de 1/8e finale (laatste 16) het hoofd buigen, na een enerverende pot voetbal, tegen TVC Tubbergen (2-5). In de competitie spelen zij in totaal 20 wedstrijden en hebben er door vele afgelastingen nu eind januari er nog maar 7 gespeeld. Het team van de trainers Erik Oldenhave en Mikki Steenbreker staat keurig bovenaan met 18 punten en heeft in Activia en Broekland de mees beruchtste tegenstanders. Tegen Activia dient nog 1x gespeeld te worden en tegen Broekland zelfs nog 2x. Vandaag hebben de dames ook in de 3e competitie van dit seizoen. De Achterhoek Cup, zich van haar beste kan laten zien, want met 2-3 werd er gewonnen in en tegen Gendringen.

Vorden 2 kent na het succesvolle seizoen vorig jaar als kampioen in de res. 3e klas, nauwelijks veranderingen in haar elftal. Alleen Wiebe de Jong (4e elftal), Jorick Benjamins (gestopt) en Jurre Heij (1e elftal) zijn vertrokken en daarvoor in de plaats zijn gekomen Siebren Bijenhof (terug van weg geweest), Sven Groot Wassink, Bram Garritsen, Sem Barendsen en Tomas Oonk. Het team bestaat vanaf het begin van het seizoen uit 16 spelers , maar trainer Stijn Wentink met assistent Hugo van Ditshuizen kende in het begin van het seizoen veel pech met (langdurige) blessuregevallen. Zo waren Chico Lindenschot en Sven Groot Wassink lang uit de roulatie, maar sinds eind oktober, begin november is het jonge team (8 spelers onder de 21 jaar) met de beide routiniers (Stefan Eggink en Micha Bolink (35)) weer op volle oorlogssterkte. Aangezien de KNVB heeft besloten om de res. 2e klas dit seizoen en volgend seizoen op een nieuwe manier in te delen, speelt het 2e elftal in de najaarscompetitie en in een speciale voorjaarscompetitie. Het 2e elftal is op een 8e plaats geëindigd met 3 overwinningen en 3 gelijke spelen uit 10 wedstrijden. In de voorjaarscompetitie van 8 ploegen kan Vorden 2 in 14 wedstrijden nogmaals laten zien dat zij op dit niveau prima uit de voeten kunnen en zodoende ervoor te zorgen dat het 2e elftal een blijvertje is in de A-categorie van de reserve-elftallen.

Vorden 1 speelt dit jaar voor het 8e seizoen in de 2e klasse en kende een aantal mutaties t.o.v. afgelopen seizoen. Musa Dagdelen en Rahem Pabai keerden niet meer terug in het 1e elftal en in de loop van het vorige seizoen waren Remmert Verbrugge, Rik Schroër en Daan Horstman al om verschillende redenen gestopt. Aangezien Dion Besselink in een revalidatietraject terecht kwam kon hij ook niet in de 17-koppige selectie opgenomen worden en vandaar dat Sander Vissers (JO19-1), Jurre Heij (2e) en in het vorige seizoen ook al Nick Siggers en Werner Rondeel (toen JO19-1) als nieuwkomers in de voor de 80% uit dezelfde namen dan de afgelopen jaren terecht kwamen. Vorden 1 staat op dit moment op 12 wedstrijden en heeft hierin 14 punten behaald door vier keer te winnen en 2 keer gelijk te spelen. Vooral in de uitwedstrijden verloopt het tot nu toe qua resultaten nog niet goed, want zowel tegen ATC’65, BWO, Stevo, Bon.Boys en de Tukkers  werd er tot nu toe verloren. Het 1e elftal heeft echter tot nu toe qua veldspel, beleving en vooral in de thuiswedstrijden ook goed aanvalsspel op de helft van de tegenstander laten zien dat het prima mee kan komen in deze klasse en op dit niveau. Het is ook mooi om te zien dat met Nick Ziggers, Sander Vissers, Niels Rondeel, Kris Koning, Sven Mulder en Luuk Smit het elftal in de basis zes vervangers heeft gevonden van onder de 24 jaar, die in de loop van de tijd Stefan Eggink, Roy Böhmer, Rik Schroër, Daan Horstman en Frank Hiddink hebben weten te vervangen. Daarnaast kloppen de 20-jarige Jurre Heij en Werner Rondeel ook nadrukkelijk op de deur en ontwikkelen zich ook steeds meer als 1e elftalspeler. Het team van de scheidend trainer Wouter Schouten heeft nog 14 wedstrijden te spelen en het beloven nog 4 schitterende voetbalmaanden te worden, want in deze spannende 2e klas zijn de onderlinge verschillen enorm klein en zullen de geel-zwarten hopelijk de ontwikkeling doorzetten met de bijbehorende punten.