In deze speciale rubriek zal in de laatste  2 weken van het jaar telkens een groep elftallen extra worden belicht met daarin de resultaten tot nu toe in het seizoen 2022-2023 en de huidige stand tijdens de winterstop. Achtereenvolgens zullen de ‘pupillenteams’, de ‘meidenteams’, de ‘junioren’, de ‘selectie-elftallen’ , de ‘overige senioren’, de ‘Dames’  de revue passeren. Dit keer zijn de meidenteams van de jeugdafdeling van v.v. Vorden aan de beurt. In het huidige seizoen is v.v. Vorden begonnen met drie meidenteams, namelijk de MO13-1, de MO15-1 en de MO20-1. De KNVB heeft dit seizoen ervoor gezorgd dat de meiden een jaar langer in de jeugd mogen blijven spelen en vandaar dat het laatste elftal ‘M(eiden) O(nder) 20-1 genoemd wordt.

Het is dit seizoen precies 10 jaar geleden dat v.v. Vorden haar eerste echte meidenteam ingeschreven heeft in de competitie. Al voor de eeuwwisseling speelden er altijd meisjes mee bij de jeugdafdeling van v.v. Vorden, maar dat was altijd gemixed en op een leeftijd van ongeveer 14-15 jaar gingen deze meiden dan vaak naar een vereniging waar damesvoetbal werd gespeeld, zoals bijvoorbeeld sv Ratti, FC Gelre of de Witkampers. In het seizoen 2011-2012 waren er voldoende meiden in de leeftijd van 10-11-12 jaar om een team te vormen, dus ging v.v. Vorden destijds de competitie in met de Meiden D1. 10 jaar verder is dat betreffende team nu grotendeels het 1e damesteam van v.v. Vorden en hebben wij nog steeds een meidenteam in de leeftijdsklasse ‘Onder 13 (vroeger dus D-jeugd). Deze meiden trainen onder leiding van Harriet van der Logt-Gombert en Esther Tolkamp en kunnen terug kijken op een erg goed eerste half jaar. De groep is enorm vooruit gegaan en het vele trainen en de enthousiaste begeleiding van Harriet en Esther werpt zeker haar vruchten af. Niet alleen ziet het er technische en qua samenspel steeds beter uit, maar de meiden functioneren ook echt als een team. De eerste drie bekerwedstrijden werden met dikke cijfers verloren, maar sinds het gelijke spel tegen Longa MO13-1 is het ineens gaan lopen. In de competitie van de 2e klas zijn zij uiteindelijk op een keurige 3e plaats geëindigd met 12 punten uit 7 wedstrijden. In de aankondiging wordt er altijd tussen haakjes ‘9-tal’ achter geplaatst, want als de tegenstander hier ook mee akkoord gaat worden er grote doelen op de zestienmeter geplaatst en speelt het team 9 tegen 9.

Ook de MO15-1 kan terug kijken op een geslaagde 1e seizoenshelft, want in dit team zitten een aantal meiden die nu ruim een jaar lid zijn van onze voetbalclub. Het afgelopen jaar speelden zij voornamelijk in de MO13-1 en moesten vaak een nederlaag slikken, maar als MO15-1 hebben de meiden nu al vijf punten behaald en ook in de bekercompetitie wisten zij al een keer te winnen. Zij hebben ook een keurig doelgemiddelde met twee keer een gelijkspel in de vorm van 2-2 en één keer een winstpartij tegen Keyenburgse Boys met 4-0. Onder leiding van de trainers Pim van Zeeburg, Dick Wesselink en Michiel van Gijtenbeek en coach Gerben Schuppers wordt er twee keer per week fanatiek getraind, waarbij de meiden echt stappen maken en de voetbalsport steeds beter onder de knie krijgen.

Het oudste meidenteam bij de junioren van v.v. Vorden heet dit jaar MO20-1, maar aangezien er een groot aantal meiden van deze leeftijdsgroep naar het 2e team van de Damesafdeling is gegaan, heeft de MO20-1 een jong team in de competitie met veel 16 en 17 jarigen. Regelmatig doen zij ook nog eens beroep op de MO15-1, waarvan per toerbeurt weleens meiden mee moeten spelen met de MO20-1. Ondanks dat de meiden door de jonge gemiddelde leeftijd het lastig hebben in de competitie, hebben zij het kalenderjaar 2023 wel op een keurige en mooie manier afgesloten door met 2-0 te winnen van Sp. Deventer MO20-1. Ook in de bekercompetitie hadden de meiden van de trainers Erwin Hiddink en Marcel Vruggink al keurig twee keer gelijk gespeeld tegen respectievelijk Concordia Wehl MO20-1 en sv Kilder MO20-1.

Veel succes meiden in de 2e helft van het seizoen en we zijn hartstikke trots op jullie en de gehele meidenafdeling bij v.v. Vorden en laat ons dit seizoen nog een paar keer genieten van jullie mooie spel!