In deze speciale rubriek zal in de laatste  2 weken van het jaar telkens een groep elftallen extra worden belicht met daarin de resultaten tot nu toe in het seizoen 2022-2023 en de huidige stand tijdens de winterstop. Achtereenvolgens zullen de ‘pupillenteams’, de ‘meidenteams’, de ‘junioren’, de ‘selectie-elftallen’ , de ‘overige senioren’, de ‘Dames’  de revue passeren. Dit keer zijn de juniorenteams van de jeugdafdeling van v.v. Vorden aan de beurt. In het huidige seizoen is v.v. Vorden begonnen met zeven juniorenteams namelijk twee bij de JO19 (JO19-1 en JO19-2), twee bij de JO17 (JO17-1, JO17-2) en drie bij de JO15 (JO15-1, JO15-2, JO15-3). Hieronder de tussenstand van JO19-2, JO17-2, JO15-2 en JO15-3).

Alle juniorenteams trainen twee keer per week en de TJC is zeer content met het feit dat ook bij de tweede en derde teams uitstekende en voldoende trainers hebben om deze ongeveer 80 trainingen per jaar te verzorgen. Zo heeft de JO19-2 André Garritsen, Bas Wullink en Pim van Bergenhenegouwen als trainers/coach en zij doen het alleraardigst in de 4e klasse door uiteindelijk op een keurige 2e plaats te eindigen. Het seizoen begon qua resultaat best wel moeizaam, maar in deze periode was de trainingsopkomst, beleving en wedstrijdinstelling al goed te noemen. Dus toen de competitie begon van de 4e klas kwamen ineens ook de resultaten door overwinningen op Lochem, AZC en Eerbeekse Boys en een gelijk spel tegen het andere team van Lochem. UIteindelijk hebben zij alleen hun meerdere moeten erkennen in buurman Ratti/Socci waarbij een 2-0 voorsprong uiteindelijk resulteerde in een 3-5 nederlaag. Het voetbal is goed verzorgd, de JO19-2 is ook een (h)echt team, dus het kan niet anders of de tweede helft van het seizoen zal ook weer goed verlopen!

Bij de JO17-2 hebben de jongens en meiden een erg luxe situatie want de twee oud Vorden 1 spelers Dennis Wentink en Rob Enzerink verzorgen de trainingen op de maandag- en woensdagavond. Het team speelt nu al een paar seizoenen bij elkaar en je ziet dat dit steeds meer zijn vruchten af gaat werpen. In de bekercompetitie begonnen zij al direct goed met drie uitstekende overwinningen op PAX, Eefde en FC Zutphen vervolgd door twee gelijke spelen tegen HC’03 en het andere JO17 team van FC Zutphen. De competitie in de 4e klas was een pittige met maar liefst drie JO17-1 teams, namelijk HC’03, Keyenburgse Boys en Wolfersveen/Halle. Uiteindelijk werden in deze competitie ook nog weer twee overwinningen behaald en gezien de progressie, de beleving en de prima begeleiding van Dennis, Rob en enkele vaders per toerbeurt mag de JO17-2 met veel vertrouwen de 2e helft van de competitie tegemoet zien.

De JO15-2 heeft de trainers en coaches ook al zo goed voor elkaar, want met oud doelman van Vorden 1, Mark Borgonjen, en oud AZSV 1 en Ruurlo 1 speler Marnix Schoppers en organisator en enthousiast begeleider Reind Krijt heeft dit team de begeleiding puik op orde. Het JO15-2 team herbergt een aantal spelers die aan de bovenkant zitten en pech hebben dat deze lichting ook goede spelers in de JO15-1 heeft spelen, zodat er nu eenmaal gekozen en geselecteerd dient te worden. Het maakt de JO15-2 er natuurlijk wel sterker op en zodoende trekken de overige spelers zich hier dan ook aan op. Het begin van het seizoen was lastig en de bekercompetitie viel dan ook een beetje tegen. Maar eenmaal in de competitie ging het crescendo, want maar liefst zes overwinningen werden er achter elkaar behaald. In de laatste wedstrijd moest er aangetreden worden tegen het eveneens nog ongeslagen SV Twello JO15-2 en in de gure en bittere kou van Twello werd het uiteindelijk 1-1, waardoor SV Twello op doelsaldo uiteindelijk het kampioenschap behaalde en onze JO15-2 een keurige en dik verdiende 2e plaats mocht vieren. Na de winterstop wellicht in de 4e klasse en dan de progressie en voortgang lekker doorzetten, succes en veel plezier!

Het 3e elftal bij de JO15 is het JO15-3 team, dat nu al drie jaar achter elkaar voor zo’n 70% met dezelfde spelers speelt. Ook dit jaar zijn Kay Hofs en Mario Horstink de trainers en ook zij kunnen tevreden terug kijken op de doordeweekse trainingsavonden met een goede opkomst en prima beleving. Deze groep heeft het wel erg moeilijk in zowel de beker- als de reguliere competitie en moet nog op haar eerste overwinning wachten dit seizoen. Vandaar dat zij ook een flinke steun in de rug nodig hebben en bij deze ook een flinke opkikker. Want na iedere nederlaag is het telkens weer pittig om toch er weer vol voor te gaan en dat doen deze jongens en meiden van de JO15-3 zeer zeker wel. Het team verdient dan ook een groot compliment en hopelijk wordt bij de nieuwe indeling in de voorjaarscompetitie de eerste zege van dit seizoen behaald.