Het was inmiddels al weer de 6e wedstrijd van het seizoen, waar ook enkele teams pas 2 of 3 wedstrijden gespeeld hebben om welke reden dan ook is het hierom lastig te vertellen waar je staat in de competitie. Het enige wat je dan kan doen is zelf winnen en dan moeten de andere teams eerst nog maar even doen om ons weer in te halen. we staan nu met 12 punten uit 6 wedstrijden op de 2e plek waar Oeken / Brummen 12 uit 4 heeft en OBW en Dieren beide nu 9 uit 3.

Maar goed, vanmiddag was het om 14.45 uur tegen DCS wat een leuke wedstrijd beloofde te worden. de aftrap ging naar DCS en zoals we dit graag zien gingen we meteen vooruit om de bal te veroveren. dit lukte niet maar door dit goede druk zetten schoot een verdediger van DCS de bal tegen Gitte aan die op deze manier de 1-0 voor haar rekening nam. Geluk moet je afdwingen en dat deed ze doorgoed druk te zetten. Vanaf dat moment waren we een beetje zoekende naar de goede manier van spelen. Dat een trainer de opstelling nogal iets gewijzigd had speelde daarbij ook een rol. Natuurlijk zat hier wel een idee achter, meer voetballen van achteruit en op deze manier de bal door combineren bij de spitsen te krijgen. Daarbij hoort natuurlijk goed opsluiten zodat de spitsen ook weer afspeelmogelijkheden krijgen. Dit ging naarmate de wedstrijd vorderde steeds beter en beter. Waar ik vooral aan heb gegeven dat Vera en Roos, het centrale duo deze dag dit heel goed uitvoerden en we dus rustig bleven ook onder druk. Op deze manier speelden we eigenlijk constant op de helft van de tegenstander met Roos voor de verdediging en dus 1 op 1 achterin. Hieruit kwam in de 32e minuut dan ook een mooi voetbalgoal, door diverse combinaties kwam de bal via wyke bij Amber terecht die beheerst afrondde. en de ruststand van 2-0 noteerde.

Direct na rust pakten we het goed op. Waar toch 2 sterkhouders (Amber en Dione) gewisseld waren zag je dit eigenlijk niet. we gingen door met voetballen, en dat werd al weer snel beloond met onze razendsnelle Sarah die na een briljante steekpass van Noa, haar bediende en dus haar eerste balcontact omzette in een prachtig doelpunt. Mooi! en dit was het startsein voor de rest om direct door te pakken, niet alles worden natuurlijk doelpunten maar vanaf toen hebben we zoals eigenlijk de hele wedstrijd weinig tot niks meer weggegeven en hadden we misschien wel 75% balbezit. dat resulteerde uiteindelijk dan ook in de 4-0 door Esther en de 5-0 door Noa waar een prachtige Wreefpass van Vera aan vooraf ging. Die zo haar wedstrijd ook nog een zwart op witte bekroning gaf. Al met al een trotse trainer die flinke stappen vooruit gemaakt ziet worden door de hele groep!!

Ga zo door dames!!