Het was afgelopen weekend een opvallend en uitstekend weekend voor de vele voetballers bij v.v. Vorden. Van de 9 seniorenelftallen, kwamen er 8 in actie en werden er 7 wedstrijden in winst omgezet. Bij de junioren kwamen van de 12 teams er 10 in actie en werden hiervan 8 wedstrijden in winst omgezet en één in een gelijkspel. Tussen al deze positieve resultaten valt nog een keer extra op en dat is dat alle vijf meiden- en damesteams de volle winst wisten te behalen. Een 100% score dus, waarbij het vooral voor de MO20-1 en VR2 een prachtige zaterdag (MO20) en zondag (VR2) werd, aangezien het winnen van een wedstrijd bij deze meiden en dames geen wekelijkse gewoonte is. Bij de juniorenteams betrof het de eerste wedstrijd in de 3e fase (voorjaarscompetitie) en bij de senioren was het de eerste wedstrijd na de winterstop. In de komende 2 weekenden is er sprake van beker- en inhaal en op zaterdag 24 en zondag 25 februari zullen de 28 competitie-teams bij v.v. Vorden de prachtige resultaten van afgelopen weekend proberen te herhalen!

Dames VR1 en VR2 en Meiden MO20, MO15 en MO13-1

De vijf dames- en meidenteams bij v.v. Vorden behaalden afgelopen weekend de volle 100% score. Vorden VR1 won uit van Keyenburgse Boys VR1 en vijzelde ook nog ff het doelsaldo flink op. Vorden VR2 hebben in de afgelopen 14 dagen 7 punten behaald, na winst op WWNA een gelijkspel tegen De Hoven (afgelopen dinsdag) en een knappe overwinning op Heino VR1 (afgelopen zondag). In de 89e minuut werd het 2-2 door Esther Tolkamp en in de 94e minuut werd het zelfs 2-3 door de winnende treffer van Irsa van Zuilekom.

De drie meidenteams zitten alle drie in een competitie van 8 en spelen dus een volledige competitie na de winterstop. Dit houdt in dat er 14 keer gevoetbald dient te worden, maar door afgelastingen in de afgelopen 2 weken kwam MO13-1 voor de eerste keer in actie in 2024. Zij lieten er echter geen onduidelijkheid over bestaan en wonnen in de nieuwe 1e klasse keurig met 6-0 van de meidenvereniging SVO Deventer MO13-1. Vorden MO20-1 speelt in de 2e klasse en is erg sterk begonnen aan de voorjaarscompetitie. Zaterdag 25 januari werd DVC MO20-2 al verslagen en afgelopen zaterdag won het oudste meidenteam met 1-3 van Concordia Wehl MO20-1. De MO15-1 had in Borculo met 6-4 verloren van DEO, maar wisten afgelopen zaterdag keurig met 3-0 te winnen van Longa’30 MO15-2.

Senioren

Het 2e elftal is afgelopen zondag de hervatting van de competitie na de winterstop erg goed begonnen en wist tegenstander Heeten 2 met maar liefst 5-1 te verslaan. Zodoende blijft de ploeg van de trainers Stijn Wentink en Hugo van Ditshuizen uitstekend presteren in de res. 2e klas KNVB (zo) en staan zij op de 2e plaats met slechts 2 punten achterstand op koploper Lemelerveld 2. De koplopers Vorden 3 en Vorden 4 blijven maar winnen en zodoende staan beide teams er op de helft van de competitie er prima voor. Vorden 5 heeft een knappe prestatie geleverd, want zij wonnen van de nummer 3 v.v. Enter. Vorden 7 staat na 8 wedstrijden precies in het midden met 4 overwinningen en 4 nederlagen. De 8-1 overwinning op Neede 5 zorgde voor een flinke boost op het toch al positieve doelsaldo.

Junioren

Bij de junioren werden de wedstrijden van JO17-1 (hoofdklasse tegen FC Trias) en JO13-1 (2e klas tegen Grol JO13-2) uitgesteld, maar de overige 7 teams kwamen allemaal en actie en 6 hiervan wonnen hun wedstrijd. De JO17-2 speelden een prachtige wedstrijd, maar moesten uiteindelijk toch met 6-4 het onderspit delven tegen Schalkhaar JO17-4. Vorden JO19-2 spelen in de 3e klas tegen veel JO19-1 teams en wonnen in deze pittige klasse met 1-0 van Erix/KSV JO19-1. De JO15-2 speelt in de 4e klas en moesten ook tegen Erix/KSV JO15-1 en wonnen met 2-3 in Lievelde. Vorden JO19-3 had dit seizoen nog niet veel gewonnen, maar wisten in het kalenderjaar 2024 direct hun eerste wedstrijd positief te beëindigen met een 2-1 overwinning op FC Zutphen JO19-3. Ook de JO13-2 begonnen direct met een overwinning in de 5e klas tegen Angerlo Vooruit JO13-2 en gaan dus aan kop in een pittige competitie met o.a. FC Montferland JO13-1, Loil JO13-1 en HC’03 JO13-1. Vorden JO15-1 zit in een zware 1e klasse met o.a. Longa’30 JO15-1, Grol JO15-1 en Sp. Lochem JO15-1 en zij begonnen afgelopen zaterdag tegen Concordia Wehl JO15-1 direct goed met een keurig gelijkspel : 1-1. Tenslotte won s’middags  Vorden JO19-1 hun eerste wedstrijd in de 3e fase van de Hoofdklasse thuis tegen WVV JO19-1 met 5-1. Zij gaven zodoende direct hun visitekaartje af en staan met Longa JO19-1, VIOD JO19-1 en Rood-Zwart JO19-1 in het linker-rijtje van de ranglijst.

Pupillen

Ook bij de pupillen is de 3e fase van dit seizoen begonnen, maar voor de JO8 t/m JO12 betekent dit weer een competitie van 7 wedstrijden en wordt er in april en mei ook nog een 4e fase afgewerkt. Zoals bekend worden de uitslagen niet bekend gemaakt bij de pupillen, maar we kunnen vermelden dat ook de wedstrijden bij de allerjongsten positief verlopen en zij inmiddels al drie wedstrijden hebben gespeeld in dit kalenderjaar.