Het was gisteren op de gure, winderige en koude 3e zondag in januari toch de eerste speeldag voor de beide damesteams van v.v. Vorden in het kalenderjaar 2024. Ook Vorden 1 had normaal gesproken in actie moeten komen, maar de uitwedstrijd tegen DIO in Druten was zaterdagmiddag al afgelast. Vandaar dat het 1e elftal gisterenmiddag in Vorden heeft geoefend tegen Basteom en deze 4e klasser uit Steenderen en Baak met 6-0 wist te verslaan. Vorden VR1 moest aantreden tegen haar grootste concurrent om het kampioenschap en de koploper in de 4e klas van het vrouwenvoetbal in de afdeling Oost van de KNVB, moest een gevoelige nederlaag incasseren: 1-5. Het was de eerste nederlaag van het team van trainer/coach Bert Jan Koekenbier en zij hebben nu nog 5 punten voorsprong met 3 wedstrijd meer gespeeld dan concurrent Warnsveldse Boys. Vorden VR2 had al vijf keer gelijk gespeeld en nog maar twee keer verloren, maar wilde ook zo graag een keer een winstpartij bij kunnen schrijven. Gisterenmorgen in de vrieskou in Noord- Apeldoorn (Wenum WIssel Noord Apeldoorn – WWNA) werd met maar liefst 2-5 gewonnen en zodoende staat het team van trainer/coach Rogier van Zuilekom nu op de gedeelde 8e plaats en moet het nog 13 (!) wedstrijd afwerken in de komende maanden. Vorden 1 oefende gisteren dus tegen Basteom en na een 3-0 tussentand werd het uiteindelijk 6-0 voor de 2e klasser onder leiding trainer Klaas Vermeulen en zijn assistenten Stefan Jansen en René Nijenhuis.

De balsponsor bij Vorden VR1 tegen Warnsveldse Boys VR1 was gisterenmiddag Richard Hartman van Hartman Kunststof Dakbedekkingen B.V.