Wederom was het een weekend in de VoProVo-voetbalpool die lastig te voorspellen was. Ajax en PSV morsten punten en zodoende werd Feyenoord door een makkelijke 5-1 overwinning op stadsgenoot Excelsior de Herbstmeister van de Eredivisie. NEC en de Vrouwen 1 pakten uit met een 6-1 overwinning.

Uiteindelijk wist Christiaan Wichers dit het beste te voorspellen. De laatste wedstrijd tussen GA Eagles en Vitesse bezorgde hem de overwinning. Hij voorspelde een gelijkspel en kreeg daarmee 5 punten en zorgde daarmee voor de 2 punten verschil. Herman Vrielink, Germa ten Duis, Johan Verstege en Erwin Hengeveld eindigde op een 2e plaats met 53 punten. Opvallend was ook dat Jeroen Tijssen als enige de wedstrijd van de Dames 1 tegen AZC 1 goed had voorspeld, 6-1.

In het algemeen klassement is Henri Eggink de Herbstmeister. Met een voorsprong van 3 punten op Twan Jansen gaat hij als koploper de winterstop in. Gijs van Ditshuizen is de nummer 3 en Ronald de Beus en Wim Enzerink completeren de top 5.

Voor nu is het opmaken voor het WK wat komende zondag begint. Zaal 6 heeft hiervoor nog een WK-pool opgestart waaraan een ieder nog mee kan doen. De Eredivisie begint weer in het 1e weekend van januari. Deelnemers kunnen halverwege december hiervoor hun pool verwachten.

Voor de weekuitslag klik hier

Voor de tussenstand klik hier