De 2e speelronde van 2023 in de VoProVo-voetbalpool ging vanmiddag van start. En dat was gelijk een fantastisch affiche tussen Manchester United en Manchester City. De ploeg van Erik ten Hag zorgde na 90 minuten dat een 0-1 achterstand werd een omgezet in een 2-1 overwinning. Hiermee is United stadsrivaal City tot op 1 punt genaderd, is het al tijden ongeslagen en doet het weer mee in de titelrace.

In de Eredivisie was er de topper tussen Ajax en FC Twente. Ajax moest na 35 minuten verder met 10 man, maar sleepte er ternauwernood een gelijkspel uit, 0-0. FC Volendam won voor de 2e week op rij en AZ blijft meedoen om het kampioenschap door een knappe 0-2 zege bij sc Heerenveen.

Christiaan Wichers staat na de zaterdagwedstrijden bovenaan. Hij wist de Manchester-derby en FC Volendam-RKC Waalwijk volledig goed te voorspellen en gaat daardoor met 36 punten aan kop. Arjan Wagenvoort zit hem op de hielen met 35 punten. Hij voorspelde FC Volendam-RKC Waalwijk, Sparta Rotterdam-Excelsior en sc Heerenveen-AZ helemaal goed en scoorde nog 5 punten door Ajax-FC Twente als gelijkspel te voorspellen. Achter Christiaan en Arjan komt Christiaan Brinkhorst met 31 punten. Jordi Houwen, Robin Koster, Bart Stokman en Frank Brunsveld completeren de top.

Het zit dus akelig dicht bij elkaar. Deze ronde stond ook Vorden Dames 1 – Broekland Dames 1 op het programma. Deze wedstrijd is verplaatst. Hierdoor gaat deze wedstrijd niet meetellen in de einduitslag. Morgen nog 6 wedstrijden, dus de stand kan nog volledig op zijn kop worden gezet.

Voor de tussenstand na de zaterdagwedstrijden klik hier