Gelukkig was onze tegenstander meer compleet dan in de thuiswedstrijd. Want CCW’16 heeft als ze compleet zijn, zeker geen verkeerd team en heeft het ons dan ook gewoon zeer lastig gemaakt door goed en compact te spelen en met voorin 2 dames die gewoon constant gevaarlijk blijven en zeer doelgericht zijn. De wedstrijd begon en direct hadden we wel de overhand en konden we voorin druk uitoefenen en hierdoor redelijk snel de 0-1 maken door Lynn die een mooie steekpass kreeg van Mette. Lekker begin en dan denk je dat de wedstrijd al bijna gespeeld is als je tegen de onderste ploeg speelt op de ranglijst. Maar CCW had een goed spelend team die ook gewoon goed voor elkaar bleven knokken en het ons dus zeker niet kado wilden geven. de 0-2 viel halverwege de 1e helft door Maree na een assist van Vera. Maar CCW gaf nog steeds niet op en kwamen er steeds vaker uit en met hun 2 goede spitsen werden ze steeds gevaarlijker. de 1-2 viel dan ook nog voor rust waar bij CCW de bal rechts voorin kwam en we ons lieten verassen door ten eerste de steekpass en daarna de voorzet. Wij stonden met 4 personen tegenover 2 spitsen….ja, dan mag dit natuurlijk nooit gebeuren. 4 verdedigers en ook onze keepster Maxime konden dit samen niet voorkomen. Dit mogen we ons rustig zelf aanrekenen want deze verhoudingen betreft aantallen verdedigers tegenover aanvallers….ja zeg het maar! Hierna was het rust en konden we het er even over hebben. nadat in de 1e helft al 2x noodgedwongen gewisseld moest worden waar Dione last had van haar bovenbeen en Ilse de terugkerende blessure had aan haar scheenbeen hadden we alleen Sheila nog als fitte wissel over. En dan gaat de trainer in de rust, Sam, wie echt de beste was bij ons de 1e helft….ook nog eens haar wisselen. Dit was de boodschap aan iedereen, los het maar op met elkaar en leer ervan dat je met 50% inzet het tegen iedere tegenstander lastig krijgt. Want ja, de boodschap was makkelijk voetballen en de simpele oplossing zoeken, speel diegene aan die je aankijkt en maak het niet moeilijker dan het is. Dit resulteerde bij ons in wandelvoetbal…er werd zonder bal veel te weinig bewogen. als we de bal hadden afgespeeld gingen we er nog net niet even bij zitten maar een bal terugverwachten….kwam niet in het hoofdstuk voor. de 2e helft begon en eigenlijk gingen we op dezelfde voet verder…CCW bleef dreiging houden en we konden de wedstrijd maar niet definitief beslissen. Eindelijk maakten we de 3-1 maar hier ging de (ondertussen even een sigaret rokende) grensrechter van CCW zijn letterlijk en figuurlijke stokje voor steken. helaas want dit was gewoon een 100% doelpunt van Maree die gewoon meer dan 1½ meter achter de verdediger stond en na een megamooie assist van Noa werd deze dus afgekeurd. De zeer goed leidende scheidsrechter kon dit zelf niet beoordelen maar we konden zien dat ook hij zijn twijfels had.  Maar ja, de stand bleef dus 1-2 en dus spannend. En het kon nog spannender, de 2-2 viel nadat we 4 of 5x achter elkaar niet resoluut verdedigen en er dus een voorzet kwam die netjes werd ingekopt door onze tegenstander. Ja, dan is het extra zuur als je samen niet de beste wedstijd speelt en zo’n doelpunt afgekeurd wordt. Hierna was het Vera die nog aan de noodrem moest trekken door haar tegenstander vast te houden die nagenoeg doorgebroken was. Hiervoor kreeg ze de 1e gele kaart wat bij de dames een niet veel voorkomend iets is. 10 minuten aan de kant was wel een verrassing maar ja, zeker wel terecht. Gelukkig hebben we dus wel enkele dames die gewoon zeer slecht tegen verlies kunnen en weten wat er op dergelijke momenten moet gebeuren! Maar dus met 10 man verder wat best leuk en leerzaam kan zijn. Amber schoof mee naar voren en wilde de bal op zo’n 20 meter van de goal met haar hoofd meenemen. Nu is Amber niet de grootste maar toch oordeelde de scheidsrechter dan er een te hoog been was. Maree dacht maar 1 ding……niet in de kruising…maar zorgen dat hij op doel is……gelukkig heeft ze dit bedacht en ging deze dus éénvoudig onder in de hoek en was het dus 2-3 voor ons. dit was wel de genadeklap en hierna werd het nog 2-4 door wederom Maree op aangeven van Noa wat een zeer mooi doelpunt was en we dus uiteindelijk zeker waren van de 3 punten. Nu rest ons nog 2 wedstrijden, eerst thuis 29 mei en dan uit 2 juni tegen Activia. die op dit moment nog 4 punten boven ons staan met een wedstrijd minder. Dus het enige wat we kunnen doen is 2x proberen te winnen en dan afwachten of Activia hun laatste wedstrijd tegen CCW gaat winnen.  We gaan hier in elk geval ons uiterste best voor doen en hopen hiermee uiteindelijk de 2e plek te bemachtigen. Maar ja, 3e is gezien de resultaten de meest waarschijnlijke uitslag en hier kunnen we en zullen we ook mee kunnen en moeten leven.