Hij heeft bijna 2 seizoenen in de ‘lappenmand’ gezeten en kon dus al die tijd niet zijn geliefde hobby uitvoeren, maar het lijkt er toch op dat komende zondag tijdens de oefenwedstrijd van Vorden 5 tegen Ratti/Socïi 4 de 58-jarige Bennie Wentink weer als speler in het veld komt te staan. Bennie is dan 50 jaar actief voetballer en wordt daarmee ook het oudst spelende lid van onze vereniging. Hij treed daarmee in de voetsporen van zijn vader ‘Barre’ Wentink en zijn oom ‘Massy’ Wentink die beide ook op hoge leeftijd nog actief waren als voetballer. Bennie speelt in het 5e elftal en is daar in goed gezelschap, want met Harry klein Brinke (57), ‘Kleine’ Jan Groot Jebbink (56), Edwin Bekker (55) en John Besseling (55) mag het elftal gerust een veteranenelftal genoemd worden. Hieronder een interview met Bennie Wentink door zijn neef en jeugd-webredactielid Yun Wentink.

Klik hier voor het YouTube interview met Bennie Wentink

Bennie staand tweede van links als kampioen van de B1 in 1977

Bennie zittend 3e van rechts in het promotie-elftal Vorden 1 uit 1988

Bennie zittend 2e van rechts als speler van zijn huidige 5e efltal uit 2017.