Een 50-jarig lidmaatschap is een fraaie mijlpaal als amateurvoetballer, ook bij v.v. Vorden dus. Maar een 50 jaar actief lidmaatschap, waarvan dus ook 50 jaar als voetballend lid, dat is uniek en daarom ook heel bijzonder dat dit bij v.v. Vorden plaats heeft gevonden. Afgelopen zondag speelde Bennie Wentink zijn eerste competitiewedstrijd van het huidige seizoen met zijn vijfde elftal en aangezien hij op 8-jarige leeftijd op 1-6-1970 lid was geworden bij de geel-zwarten betekende deze wedstrijd op zondagmorgen tegen AD’69 4 zijn 50e seizoen als actief voetballer. Drie weken geleden had het vijfde elftal al een oefenwedstrijd tegen sv Ratti 4 en kreeg hij van de tegenstander een attentie voor deze mijlpaal, gisteren zette zijn eigen elftal hem in het zonnetje en overhandigde hem een attentie voorafgaand aan de wedstrijd. Komende januari zal Bennie, samen met de overige jubilarissen, tijdens de nieuwjaarsreceptie als 50-jarig lid gehuldigd worden zoals dit ieder jaar tijdens deze officiële gelegenheid gebeurt. Bennie Wentink krijgt in ieder geval vanuit deze plaats de hartelijke felicitaties voor al zijn inzet, energie en beleving bij de diverse elftallen namens alle leden, vrijwilligers, sponsoren, donateurs en supporters van v.v. Vorden en hopelijk nog veel voetbalplezier in de komende jaren!

Hierboven zien wij op de foto Bennie Wentink in het midden met de attentie van Vorden 5 met o.a. coach Tijmen Wentink en spelers Jan Groot Jebbink en Edwin Bekker. Hieronder zien wij de foto die op het sportpark van Ratti is genomen tijdens de oefenwedstrijd op zondag 6 september jl. Het 4e elftal van Ratti kreeg op dat moment een bos bloemen wegens het 75-jarig bestaan van de club sv Ratti en de groen-witten hadden op hun beurt een bos bloemen voor Bennie Wentink wegens zijn 50-jarig actieve lidmaatschap. Het was een mooi moment op een mooie locatie, want precies op deze velden van het sportpark aan de eikenlaan in Kranenburg had 52 jaar eerder de vader van Bennie Wentink een soortgelijk moment mee gemaakt. ‘Barre’ Wentink nam destijds in 1968 afscheid op 45-jarige leeftijd (!) van het 1e elftal van sv Ratti met een wedstrijd tegen Vorden 1. ‘Barre Wentink had van zijn 16e t/m zijn 33e in het 1e elftal van Vorden gevoetbald en liet zich toen overschrijven naar buurman sv Ratti. Hij werd met sv Ratti kampioen in de 2e klasse en is zelfs nog uitgeroepen als erelid vanwege zijn verdiensten als speler, trainer en jeugdtrainer. Zoon Bennie Wentink heeft altijd het geel-zwarte shirt gedragen en speelde vanaf zijn 8e jaar in de pupillen, junioren, 1e elftal (van 17 tot 34 jaar), 2e elftal, 3e elftal en nu al jaren in het 5e (was ook nog even het 6e) elftal. Hij draagt buurman sv Ratti natuurlijk een hart warm toe wegens de voorgeschiedenis van zijn vader, vandaar het fraaie moment op de Kranenburg.