Gisteren heeft de KNVB de bekerindeling bekend gemaakt voor zowel de seniorenteams als de junioren- en pupillenteams. Sinds 2 jaar wordt er bij de jeugd gewerkt met 3 fase-voetbal in één competitie. Dit houdt in dat de 1e fase van de competitie een bekerpoule is van 8 teams, waardoor alle jeugdteams vanaf 2 september zeven bekerwedstrijden spelen op hun eigen niveau. Na de herfstvakantie zal de 2e fase bekend worden gemaakt met een competitie van 8 teams, waardoor er wederom 7 wedstrijden worden gespeeld. Na de winterstop worden alle jeugdteams dan voor de 3e fase in een nieuwe competitie ingedeeld van 11 á 12 teams. Behalve bij de JO8 t/m JO12 want zij spelen zelfs met 4 fases, waardoor er na de winterstop nog weer twee competities van 6 á 7 teams worden gemaakt.

Bij de senioren zijn de 7 herenteams en de 2 damesteams ingedeeld in een poule van 4. Zij spelen allemaal in de eerste drie weekenden van september drie bekerwedstrijden. Alleen de nummer 1 van de poule gaat over naar de knock-out ronde (2e ronde) en deze wordt op de vrije zondag in de herfstvakantie gespeeld. Bij het 1e elftal is er ook sprake van een poule van 4, maar daar gaan de eerste twee teams over naar de 2e ronde. Voor de senioren begint de competitie op zondag 24 september en bij het 1e en 2e elftal is daar het wedstrijdschema ook al bekend voor gemaakt. Vorden 1 start de competitie thuis tegen VVG’25 en Vorden 2 speelt die morgen thuis tegen Heeten 2.

Bij de junioren (elftallen) spelen de JO19 t/m JO13 (en MO13, MO15, MO20) in een poule van 8 en starten zij allemaal in deze 1e fase van de competitie op zaterdag 2 september met de eerste van 7 bekerwedstrijden. Alleen de poulewinnaar gaat over naar de 2e ronde (knock-out ronde). Vorden JO19-1, JO17-1 en JO15-1 spelen alle drie in de Hoofdklasse en zij komen alle drie buurman FC Zutphen tegen, waarbij ook al het 1e elftal is ingedeeld in de bekerpoule.

Bij de pupillen (JO8 t/m JO12) wordt er eveneens in de 1e fase een bekerpoule afgewerkt van 8 ploegen. Ook zij starten op 2 september met de eerste van zeven bekerwedstrijden en ook hierbij gaat alleen de poulewinnaar over naar de 2e ronde. Zij spelen alleen na de winterstop niet een halve competitie van 10 of 11 wedstrijden, maar hebben ook dit half jaar opgedeeld in twee competities van 5 á 6 ploegen (3e en 4e fase van de competitie).

Zie hier het excelbestand voor het gehele beker-overzicht van alle 28 v.v. Vorden-teams. Zie onderaan per tabblad de verdeling tussen de senioren, junioren en pupillen : Bekerindeling-vvVorden_20232024