Vandaag heeft de KNVB de poule-indeling bekend gemaakt van de 1e bekerronde van de KNVB-Beker Oost voor de elftallen uit de A-Categorie. Voor v.v. Vorden betekent dit dat het programma van het 1e, 2e en de JO19-1 nu duidelijk en volledig is met vooral voor JO19-1 enkele fraaie maar ook pittige tegenstanders. Het 1e elftal is ingedeeld in poule 04 en treft Bon.Boys (Haaksbergen), PH Almelo en Voorwaarts Twello. De KNVB heeft vijf jaar geleden besloten om in deze poulefase voor de standaardelftallen onderscheid te maken in de klasse’s, dus worden alleen 1e en 2e klassers (Hoofdklassers zijn vrij geloot) bij elkaar in gestopt en aan de andere kant 3e, 4e en 5e klassers. Vorden (zo 2e klasse I)  treft met Voorwaarts Twello een 1e klasser uit de zondagafdeling, met Bon. Boys een 2e klasser uit de andere competitie op de zondag (2J) en met PH Almelo een zaterdag 2e klasser.

Vorden 2 (res. 3e klas) krijgt drie 2e elftallen als tegenstander in poule 09, want zij treffen AZC (Zutphen en res. 1e klas), WWNA (Apeldoorn en res. 3e klas) en Victoria Boys (Apeldoorn en res. 3e klas). Tenslotte heeft de JO19-1 (Hoofdklasse) de meest pittige, maar ook mooie, indeling gekregen, want met AZSV (Aalten en 3e divisie) treffen de mannen van trainer Stijn Wentink het hoogste spelende A-jeugdteam uit de Achterhoek/Liemers, Grol JO19-1 (Groenlo en 4e divisie) en VIOD (Doetinchem en Hoofdklasse). Bij de JO19-1 heeft de KNVB er net als bij de standaardelftallen voor gekozen om onderscheid te maken in klasses in de 1e poulewedstrijden en daarom treft Vorden alleen hoofdklassers, 4e en 3e divisionisten. Elftallen uit de 1e, 2e, 3e en 4e klas van de JO19 worden ook bij elkaar in geloot.

De wedstrijden in de 1e poulefase worden afgehandeld op za/zo 29/30 augustus, 5/6 september en 12/13 september. De competitie start op za/zo 19/20 september. Het daadwerkelijke speelschema (wie speelt tegen wie en wanneer) wordt voor de A-categorie morgen bekend gemaakt. De competitie-indeling van de A-Categorie is ook al bekend (zie website) en het speelschema hiervan wordt 22 augustus bekend gemaakt.

De bekerindeling voor de overige 28 teams bij v.v. Vorden (B-categorie),wie ook in deze drie weekenden de poulewedstrijden afwerken, wordt op 7 augustus bekend gemaakt en een dag later is het wedstrijdschema bekend. De competitie-indeling voor de B-Categorie (Senioren en Jeugd) wordt bekend gemaakt op 21 augustus en 22 augustus is het speelschema bekend.