Nadat Basteom deze wedstrijd verzet had vanwege de Baakse kermis mochten we dus nu een keer op een donderdagavond aantreden voor de competitie. We hadden al tegen Basteom gespeeld in de beker waar Basteom nog hun dames gemixt had met 1 en 2 door elkaar.  Deze wedstrijd werd met 8-0 door ons gewonnen en dus ging iedereen er bij ons ook vanuit dat we vandaag ook wel even gingen winnen. We begonnen redelijk goed, waar Maxime haar eerste wedstrijd weer keepte na haar knieblessure was het verder allemaal redelijk normaal betreft bezetting en misten we op onze geblesseerden, Mette, Tara, Dione en Ilse na, alleen Rosa en Laura vanavond. Voorin hadden we Esther en Noa omgedraaid en dus konden ze hun actie maken buitenom maar ook binnendoor een keer proberen. Met Lynn als aanspeelpunt voorin was het idee. Helaas kwam dit er niet uit, Basteom stond zeer compact opgesteld en wij zetten hier te weinig goed positiespel tegenover en te weinig werklust erbij. na het eerste kwartier had Basteom gewoon de overhand, niet zozeer betreft balbezit, maar wel qua dreiging met hun diepe bal en hun snelle rechtsbuiten. Wij zijn natuurlijk een team wat vooruit speelt, en ja, de ruimte achter onze verdediging is dan voor een tegenstander te gebruiken. Hierom moeten wij zorgvuldig spelen en zorgen dat we niet keer op keer balverlies lijden. Helaas liep dit totaal anders, echt na 1 of 2 ballen was het alweer een paniekbal zonder idee ergens naar voren en maar hopen dat onze spitsen er iets mee konden. We liepen als F-jes op een kluitje te spelen en maakten het Basteom hierdoor veel makkelijker dan nodig was. Als we in balbezit verder uit elkaar spelen laat je de tegenstander gewoon veel meer meters maken. En dit geeft misschien niet direct resultaat maar aan het einde van een wedstrijd ga je dit wel merken. Claudet moest nog even gewisseld worden en heeft uiteindelijk een hele wc-rol in haar neus verstopt om de bloedneus te stoppen. Joanne was haar vervangster en pakte dit goed op. Helaas maar zeker niet onterecht scoorde Basteom de 1-0 en was het voor ons hierdoor hopen dat we wakker geschud werden. Helaas veranderde het spelbeeld niet. het bleef ondermaats bij iedereen en eigenlijk moeten we zeggen dat we geen kans gecreëerd hebben. Dan gaan we rusten. En wisselen we Jessica erin voor Amber en Maree erin voor Esther. Barbara mocht een plaatsje terug naar haar vertrouwde backpositie en Joanne naar de half. Vanaf het fluitsignaal leek het erop dat we iets scherper waren en dat er in elk geval die 100% inzet te zien was. Want ja, de vorm van de dag heb je niet altijd in de hand, de 100% inzet wel. Er werden in tegenstelling tot de 1e helft nu ook eens 2e ballen door ons opgepakt en er werden zelfs duels gewonnen waar de 1e helft Basteom gewoon veel feller en scherper was. Maar dit alles was van korte duur, het lukte niet en ja, dan moet je concluderen dat het met gewoon voetbal niet werkt vandaag en moeten we opportunistisch gaan spelen. met veel mensen vooruit en zorgen dat er overal druk komt op iedere plek in het veld. En ja, een beetje geluk is dan ook wel heel fijn, want Noa maakt haar actie goed langs de zijkant en wil een mooie voorzet geven, pardoes beland deze bal over de keepster in het zijnet en staat het ineens 1-1. Dit was wel een opsteker die we nodig hadden en zorgde ervoor dat er weer enig geloof terug was om alsnog een overwinning te halen. Maree had een aantal keren bijna een schietkans maar deze werden iedere keer net afgeblokt. de corners en vrije trappen waren iedere keer net niet voor ons en dus ja, blijft het 1-1. Dan in de 90e minuut krijgt Noa wederom de bal voorin aangespeeld en draait ze naar binnen toe uit en speelt Sara hierbij in. Sara neemt de bal op snelheid mee en kon net de bal zo raken dat deze net buiten bereik van hun keepster was. en dus viel de 1-2 in de laatste minuut alsnog. Natuurlijk blijdschap bij ons. Maar achteraf moeten we concluderen dat we vandaag geen punten verdiend hadden als we met zijn allen zo spelen. Komende zondag spelen we uit tegen UD Weerselo dus kom ons gerust weer aanmoedigen.