Speelronde 24 in de Voetbalpool is gewonnen door Bas van der Veen. De nummer 3 van afgelopen seizoen is ook dit seizoen weer goed op dreef. In periodes 1 en 2 behaalde Bas een Top-10 klassering. Daarnaast won Bas eerder al speelronde 19. Deze ronde bleef Bas nipt Mees Enzerink voor. Voor het spelen van de laatste wedstrijd tussen Heerenveen en Utrecht was het verschil reeds 1 punt. Door 29 deelnemers, inclusief Bas en Mees, werd een uitslag van 1-2 voorspeld, waardoor er niets meer veranderde in de weekuitslag.

Het algemeen klassement kende de nodige wijzigingen. Nummers 2 en 3, Bas Schröer en Luuk Smit, kenden uit een mindere ronde en zien we na speelronde 24 terug op respectievelijk plaats 6 en plaats 5. Sven Hendriks en Jan Leegstra maakten dankbaar gebruik van de mindere ronde van Bas en Luuk en klommen beiden een plekje. Bas van der Veen klimt door zijn weekwinst van plaats 6 naar plaats 3. Maar de allerbeste is nog steeds Sep Enzerink. Sep en Sven hebben beiden nog geen speelronde gewonnen, maar scoren week na week goed.

De top-10 van periode 3 bestaat uit 9 deelnemers die in het algemeen klassement bij de bovenste 12 staan. Meest opvallende naam in de Top-10 van periode 3 is de nummer 20 in het algemeen klassement, Henri Eggink. Henri is lekker bezig in periode 3, maar zal nog vol aan de bak moeten om zijn Top-10 klassering te behouden. Voor periode 3 tellen speelronden 25 en 26 nog mee, alsmede de wedstrijd Fortuna – Sparta uit speelronde 23.

Het algemeen klassement ziet er na speelronde 24 als volgt uit: