Het 1e elftal van v.v. Vorden heeft gisterenmiddag maar een halve wedstrijd mogen genieten van de derbysfeer, het vele publiek en de spanning in de 2e klasse I. In de rust gaf de scheidsrechter namelijk aan niet verder te kunnen fluiten wegens een spierblessure en na een half uur beraad, overleg, opties bespreken en keuzes maken werd besloten om de wedstrijd te staken. De 2e helft zal in zijn geheel worden gespeeld op zondag 7 mei en dit houdt voor tegenstander AZC in dat zij voor de 2e keer dit seizoen een helft moeten ‘in halen’, want aanstaande donderdagavond spelen zij de 2e helft van de thuiswedstrijd tegen STEVO, toen ook al de scheidsrechter geblesseerd achter bleef in de kleedkamer na de rust. Toen na afloop dan maar vervroegd de zeer druk bezette en gezellige kantine van AZC werd opgezocht, druppelden de uitslagen van de overige wedstrijden binnen en daar stond de zeer onverwachtse en ook voor Vorden en AZC zeer ongunstige uitslag van Lemelerveld tussen, want zij wonnen met maar liefst 7-2 tegen Eilermark. De opdracht voor het team van trainer Wouter Schouten is echter onveranderd gebleven en dat is op zijn minst winnen van de onderlinge wedstrijden tegen Witkampers, Reutum, Lemelerveld en ….. AZC. Voor deze laatste klus hebben de geel-zwarten dan nog 45 minuten de gelegenheid. (Foto hierboven is van de Stentor, of beter gezegd DGP-media)

Het 1e elftal had ten opzichte van vorige week weer de beschikking over Sam Abbink, maar moest het wel stellen zonder Luuk Smit en Bas Abbink. Naast Luuk en Bas zijn ook Gijs van der Veen, Kris Koning en Frank Hiddink langdurig geblesseerd, maar van dit drietal keerde Gijs gisteren in ieder geval weer terug in de wedstrijdselectie.  De basisopstelling was als volgt : Robin Verstege – Bart Stokman – Bas Kortstee – Sven Mulder – Niels Rondeel, Koen Oosterhuis – Sam Abbink – Jurre Heij, Nick Ziggers-Sander Vissers-Werner Rondeel. Milo van der Pol (2e), Tomas Oonk (2e keeper), Niek Spiegelenberg (JO19-1), Gijs van der Veen, Jacco Kettelerij (JO19-1) en Daan Horstman (4e) stonden reserve en zaten samen met Wouter en René op de bank.

Terwijl de dames van Vorden het 1e elftal het goede voorbeeld had gegeven door voorafgaand aan deze derby met 0-2 te winnen van de dames van AZC, lieten de geel-zwarten zich lelijk verassen in de 3e minuut van de wedstrijd. Terwijl AZC al een keer dreigend in de 16-meter was verschenen, kwam een verre voorzet van de linkerkant van AZC voor het doel bij Vorden en deze werd schitterend afgerond door Steenbergen en hij bracht zodoende de 1-0 op het scorebord. Vorden 1 kwam zodoende direct voor een lastige opdracht te staan om dus wellicht geforceerder dan verwacht en gewenste op zoek te gaan naar de gelijkmaker. Het werd een rommelige wedstrijd met veel strijd en inzet van beide kanten en veel duels op het middenveld, waarbij in de loop van de 1e helft en vooral het laatste kwartier voor rust de geel-zwarten iets meer de overhand kregen. Het ietwat betere veldspel resulteerde echter niet in doelrijpe kansen en alleen een schotpoging van Jurre Heij mocht uiteindelijk dit predicaat opgeplakt krijgen. Met deze 1-0 tussenstand werd er gerust en naast het opvallende schoeisel van de leidsman (wandelschoenen) viel ook al zijn verminderde loopvermogen op in de 1e helft en in de rust bleek dan ook dat het vermoeden van een blessure dan ook bewaarheid werd. De scheidsrechter gaf aan dat hij niet meer verder kon en te geblesseerd was om de wedstrijd af te maken en staakte de wedstrijd. Er werd geen vervanger gevonden, ondanks allerlei opties, mogelijkheden en ideeën na te checken, en vandaar dat de 2e helft vandaag door de  KNVB gepland zal worden op een andere datum en dat is de ‘vrije zondag’ 7 mei geworden.