Komende zondagmiddag, 2 april 2023, speelt om 14.00 uur ons 1e elftal de derby tegen AZC in Zutphen aan de Deventerweg. Het is alweer vier jaar geleden dat beide ploegen in de 2e klasse I tegen elkaar hebben gespeeld. In het seizoen 2018-2019 lukte het de geel-zwarten toen om met 2-3 te winnen van AZC. De drie seizoenen daarvoor, zowel in de 3e klas als in de 2e klas verloor Vorden telkens in Zupthen van AZC, terwijl de wedstrijden in Vorden altijd gewonnen werden. Het belooft deze zondag een interessante en spannende derby te worden, want beide ploegen zitten middenin de strijd om de degradatieplaatsen. AZC heeft nu 19 punten uit 18 wedstrijden (tegen Reutum moet nog een helft gespeeld worden) en Vorden heeft inclusief puntaftrek van de KNVB ook 19 punten maar dan uit 19 wedstrijden. Beide ploegen staan op de gedeelde 10e plaats en strijden om de plek om de veilige 8e plaats. We verwachten vele supporters uit Vorden om de ploeg aan te moedigen in hun strijd om lijfsbehoud in de 2e klasse!