Op een zeer koude en winderige avond mochten we aantreden tegen AZC Mo17-1 op het kunstgras. De wind stond recht over het veld, dus je had de wind vol mee of vol tegen. Wij hadden de toss gewonnen en mochten dus eerst met de wind mee voetballen. Dit had natuurlijk als voordeel dat iedere lange en hoge bal veel minder ver kwam en wij dus meer druk op hun doelgebied konden houden. We speelden hierbij ook nog eens goed en gecontroleerd voetbal wat dus in de 12e minuut een mooi doelpunt opleverde van Dione die een uittrap van hun keepster net buiten de zestien onderschepte en met links een mooi doelpunt maakte in de linker bovenhoek.

We beleven goed voetballen en AZC had ook een paar uitstekende speeltsters waardoor het vooral de wind was die het (grote) verschil maakte, want Lotte maakte na een goed passeerbeweging de 3-0 na een assist van Dione en in de 34e minuut was het Gitte die door haar goede inzet en er in blijven geloven een lange bal van achteruit tot een doelpunt verzilverde. Klaar zou je zeggen, wedstrijd in de pocket! maar net voor rust kregen we dan ook een terechte tegentreffer te verwerken omdat we na de 3-0 om alle fronten even niet thuis gaven. De rust kwam voor ons ook dan als geroepen. even opwarmen en enkele dingen besproken wat we de 2e helft beter moeten doen. Femke en Britt zijn er ingekomen voor Marije en Lotte.

De tweede helft konden we direct merken dat de wind mee toch echt wel een voordeel was. onze keepster deze avond, Maxime, kreeg de bal een stuk minder ver van haar doel zodat je toch wat moeilijker af en toe onder de druk vandaan komt. Maar hier zijn oefenwedstrijden voor om dit toch te blijven doen, proberen aanspeelbaar te worden en er dus tussenuit voetballen. Dit ging een paar keer goed maar kan ook nog vele malen beter als we het lef en de rust hebben om dit te doen. Maar goed, AZC bleef aandringen en zo stond het in de 12e minuut na rust al 3-3, dus weg voorsprong. Maar toen kon je zien welke mentaliteit in deze groep zit, er ging een soort knopje om en iedereen perste er net weer wat extra energie uit. geweldig om te zien. En dat dit uiteindelijk door een scrimmage voor hun goal de winnende treffer oplevert is alleen loon naar werken.

Al met al een mooie wedstrijd waar we hebben laten zien dat we in de 1e klasse mee kunnen komen.