Voor het seizoen 2023-2024 zal v.v. Vorden met wederom 7 senioren herenteams en 2 senioren damesteams gaan starten in de competitie en beker. Naast de nieuwe hoofdtrainer in de persoon van Klaas Vermeulen bij het 1e elftal, moesten er nog meer nieuwe gezichten gevonden worden bij deze seniorenteams want er waren enkele vacatures die vervuld dienden te worden. In de maanden juni en juli is het de seniorencommissie en het bestuur, in de personen van bestuurslid voetbalzaken Udo Heij  met medewerking van voorzitter Dirk Jan Wesselink gelukt om ook nieuwe trainers te vinden voor zowel VR1 als VR2 en tevens een assistent trainer voor Vorden 1. Daarnaast zijn er ook in de begeleiding van de diverse elftallen nieuwe gezichten en hieronder worden deze aan u voorgesteld.

Bert Jan Koekenbier trainer v.v. Vorden VR1

Aangezien Erik Oldenhave, na vier seizoenen het damesteam van Vorden te hebben getraind en gecoacht, te kennen had gegeven om na het seizoen 2022-2023 te stoppen als damestrainer, moest het bestuur op zoek naar een vervanger. Dit is uiteindelijk gelukt door de huidige inwoner van Eibergen en oud-trainer van sv Ratti Dames 1 te strikken voor een periode van 1 seizoen. Bert Jan Koekenbier is niet onbekend bij v.v. Vorden, aangezien hij tussen 2000 en 2015 in Vorden heeft gewoond en als vader van de voetballende tweeling ook 20 jaar geleden al als coach/trainer van diverse pupillenteams heeft gefungeerd. Bert Jan heeft zich echter in de jaren daarna ook als een dames- en jeugdtrainer ontwikkeld en o.a. bij dames 1 van sv Ratti training gegeven. De laatste twee jaar is hij actief bij FC Eibergen als jeugdtrainer en Udo Heij en Dirk Jan Wesselink zijn zeer content met het contract voor komend seizoen en aangezien Bert Jan op dinsdag niet in de gelegenheid is om te trainen zal Udo als assistent trainer gaan fungeren en er op zondag tijdens de wedstrijden ook bij zijn.

Rogier van Zuilekom trainer v.v. Vorden VR2

Ook bij het 2e damesteam van v.v. Vorden was een vacature ontstaan en hiervoor heeft het bestuur Rogier van Zuilekom weten te strikken. Rogier is al 22 jaar lid van v.v. Vorden en heeft naast zijn voetballende activiteiten in de diverse jeugd- en seniorenelftallen, zich in het verleden ook al verdienstelijk gemaakt als jeugdtrainer. Ook hier zal er sprake zijn van een assistent-trainer en bij VR2 zal Kees Jansen deze rol vervullen. Het bestuur is zeer verheugd dat Rogier weer actief zal zijn als trainer/coach bij het 2e damesteam en wensen hem, samen met Kees,  en zijn speelsters heel veel plezier en succes toe!

Stefan Jansen assistent-trainer bij v.v. Vorden 1

Onze nieuwe hoofdtrainer Klaas Vermeulen wist bij het ondertekenen van het contract dat hij geassisteerd zou worden door René Nijenhuis, alleen was René dit seizoen op dinsdagavond niet inzetbaar. Vandaar dat er gezocht is naar een invulling op deze eerste trainingsavond van de week en is men uitgekomen bij Stefan Jansen, oud speler van Be Quick Zutphen en Babberich en sinds drie jaar inwoner van Vorden. Stefan zal naast de dinsdagavondtraining ook op zondagmiddag een functie vervullen en wel het analyseren van de wedstrijd. De 50-jarige Stefan Jansen is na zijn actieve carrière, waarbij hij al jeugdelftallen begeleidde en trainde,  o.a. trainer geweest van het 2e zaterdagelftal van FC Zutphen (res. hoofdklasse),  hoofdtrainer geweest van Be Quick (4e klas zondag) en tenslotte ook nog twee jaar hoofdtrainer geweest bij v.v. Oeken (zaterdag 3e klas). In de zoektocht naar een assistent van Klaas op de dinsdagavond, kwam het bestuur in gesprek met de sinds 2020 in Vorden woonachtige Stefan en besloten beide partijen uiteindelijk om de functie uit te breiden met de zondagmiddag. Door de komst van het nieuwe videosysteem is er ook behoefte om mede aan de hand van deze beelden de wedstrijden te analyseren en hiermee zal Stefan zich op wedstrijddagen mee bezig houden.

Nieuwe gezichten begeleiding Vordense seniorenteams

In het begeleidingsteam van Vorden 1 moest er gezocht worden naar een nieuwe assistent-scheidsrechter (grensrechter), een nieuwe leider en een aanvulling op de huidige groep met verzorgers (fysiotherapeuten). Andre Garritsen is bereid gevonden om bij het 1e elftal de rol als grensrechter te vervullen, William van der Veen zal als opvolger van Tim Vrielink als leider gaan fungeren en Bart Kuitert zal naast Jesse en Roy Dommerholt en Jan Groeneveld het team met verzorgers/masseurs/fysiotherapeuten gaan versterken. Bij het 2e elftal blijft Milan Berendsen als grensrechter actief en voor de taak als trainer/coach bij het 3e t/m het 7e elftal hebben wij in de personen van Rutger Wullink, Jordi Houwen, Dick Zelle, Daan Wiegerink, Ate Barendsen, Hans Wullink, Bram Oplaat, Stijn Rinders, Nick Reintjes en Jeroen Tijssen wederom een groep enthousiaste vrijwilligers bereid gevonden om deze functies te vervullen!