Met ingang van 01-07-2021 is  AH Grotenhuys Vorden de hoofdsponsor van voetbalvereniging Vorden. Afgelopen woensdag was Björn Grotenhuys, eigenaar van AH Grotenhuys Vorden, aanwezig op ons Sportpark om vlak voor de ALV het contract te onderteken en zich daarmee voor 10 jaar te verbinden aan onze voetbalvereniging. Hiermee wordt AH Grotenhuys, na Kluvers Sport Totaal (1984-1988), Sorbo (1988-1992), Bar Bodega ‘t Pantoffeltje (1992-1996) en Barendsen/BSV (1996-2021) de vijfde hoofdsponsor en tevens shirtsponsor van het 1e elftal van v.v. Vorden. AH Grotenhuys Vorden is al vanaf het moment dat Wilbert en Yvonne de supermarkt nog onder de naam ‘Super de Boer’  voerde een belangrijke sponsor van onze club en zal nu onder leiding van Björn Grotenhuys, die de zaak heeft overgenomen van zijn in december vorig jaar overleden vader Wilbert Grotenhuys, tot en met het seizoen 2030-2031 op het shirt van het 1e elftal prijken.

De sponsorcommissie in de personen van Rob Enzerink en Joris Janssen van den Berg hebben al jaren prima contact met AH Grotenhuys. Naast de reclameborden en mediasponsorcontracten heeft de sponsorcommissie AH ook bereid gevonden om jaarlijks samen te werken tijdens de flessenactie en heeft AH Grotenhuys in samenwerking met onze club al twee keer (2011 en 2019) een fraaie ‘plaatjesactie’ opgezet waarbij een fraaie album vol met spelersfoto’s  verzameld kon worden. In de afgelopen maanden kwamen Rob en Joris met Björn Grotenhuys in gesprek over de nieuwe situatie bij AH Grotenhuys en op welke wijze beide partijen voor de komende periode iets voor elkaar konden gaan betekenen. Het hoofdsponsorschap kwam toen ook ter sprake:

‘Door de trieste omstandigheden rondom het overlijden van Henri Barendsen en het vertrek van BSV uit Vorden, moest v.v. Vorden op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor’, aldus Rob en Joris en zodoende kwam dit onderwerp ook ter sprake tijdens het gesprek met Björn, ook al omdat hij namens AH Grotenhuys al had aangegeven wel iets meer te willen gaan doen. ‘Wij zijn zeer content met het uiteindelijke contract en de samenwerking voor de komende 10 jaar met AH Grotenhuys en gezien het enthousiasme van Björn (en Yvonne) over het hoofdsponsorschap bij onze club, weten wij wel zeker dat dit wederzijds is’, aldus de sponsorcommissie.

‘Het is echt een prachtig moment voor AH Grotenhuys, maar ook voor mij persoonlijk’ , aldus Björn Grotenhuys. ‘Dit hoofdsponsorschap past precies bij de twee uitgangspunten die ik graag, net als in het verleden mijn vader en mijn moeder, wil uitdragen. Ten eerste willen wij als AH Grotenhuys iets betekenen voor de gemeenschap Vorden in de vorm van ondersteuning en samenwerking met verenigingen en ten tweede wil AH Grotenhuys nog beter en breder positioneren als de Supermarkt voor Vorden en directe omgeving. Daarnaast ben ik als voetballiefhebber en (oud)lid van v.v. Vorden natuurlijk heel blij met dit nieuwe hoofdstuk, want net als Wilbert heb ik ook vele jaren bij v.v. Vorden gevoetbald, hebben beide als trainer veel tijd doorgebracht op de club, heeft mijn moeder ook nog een aantal jaren als vrijwilliger in de kantine gestaan en heb ik door de vele vrienden en kennissen bij de club nog steeds een warme band’, aldus Björn.

Ook voorzitter Marc van der Linden is zeer te spreken met dit 10-jarig contract met hoofdsponsor AH Grotenhuys Vorden. ‘Maar liefst 25 jaar heeft de naam van Barendsen/BSV op het shirt van ons 1e elftal gestaan en hebben wij dit voorjaar na maar liefst 48 jaar (!) afscheid moeten nemen van deze trouwe en zeer betrokken (hoofd)sponsor. Het doet ons als vereniging dan ook zeer deugd dat wij, ondanks de trieste en verdrietige aanleiding,  zo snel en met ingang van het nieuwe seizoen in de persoon van Björn Grotenhuys als AH Grotenhuys Vorden een nieuwe hoofdsponsor hebben gevonden. Nieuw is eigenlijk niet het goede woord, want ook AH Grotenhuys is al vele jaren (vanaf het begin als Super de Boer in 1993) sponsor van onze club, maar dat maakt dit nieuwe contract juist ook zo bijzonder. Want onze nieuwe hoofdsponsor is wederom een Vordens bedrijf met diepe wortels in de vordense gemeenschap en onze vereniging en heeft in de persoon van Björn een ware voetbal- en v.v. Vorden liefhebber als eigenaar aan het roer staan’.

Hieronder de foto met eigenaar Björn Grotenhuys en voorzitter Marc van der Linden tijdens de ondertekening van het contract. Direct daaronder enkele impressies van de uitingen van onze nieuwe hoofdsponsor op ons Sportpark, welke gemaakt en getoond zijn door ons bestuurslid financiën Kees Jansen, tijdens de presentatie en het gesprek met Björn en v.v. Vorden.